Problem: Plattan hänger, är jag ensam om detta?

Diskussion i 'ASUS' startad av Standers, 9 maj 2012.

  1. Standers

    Standers Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en transformer prime som jag egentligen är grymt nöjd med. Tyvärr har jag dock ett problem med att den tvärhänger ibland, främst när den är i viloläge och inte används.

    När jag tar upp plattan och trycker på knappen på powerknappen för att aktivera den, så händer absolut inget.

    Lösningen blir att trycka in powerknappen i tio sekunder eller något sådant, för att göra en soft reset. Dock är uppstartstiden sedan ett par minuter innan alla processer är igång och den går att använda som den skall igen.

    Vad kan man göra för att spåra roten till detta? Jag kör ICS och plattan är helt up-to-date.

    Är det troligt att det är någon programvara som jag lagt in, eller är det mest sannolikt att det är ICS som inte är helt moget? Vill inte gärna tro att det är något som är hårdvarurelaterat.

    Tacksam för input
    /Stefan
     
  2. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Tror detta har hänt mig en gång precis i början, men det var en engångsföretelse för mig.

    Jag använder iofs plattan flera gånger varje dag och dockar in och ut från dockan minst en eller två gånger.
     
  3. bagatov

    bagatov Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem lite titt som tätt. Asus håller på att testa en fix enligt en tråd på XDA med nån ny kod från Nvidia, så vi får väl hoppas på att det fixas snart.
     
  4. n'Anders

    n'Anders Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Info:
    S-View Cover
    Jag har också det problemet. Händer väl kanske en gång i månaden.
    Skönt att höra att Asus kollar på det.
     
  5. Kindis

    Kindis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag hade samma fel ett tag efter senaste uppdateringen. Sedan efter att det kom uppdatering till deras "cloud" tjänster så har det helt försvunnit för mig.
     
  6. Kindis

    Kindis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    har du någon länk till tråden eller ska jag köra en hederlig Google sökning ;)
     
  7. DarkShadowSwE

    DarkShadowSwE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    hände mig efter .21 uppdateringen men efter en 10 gånger så slutade det... , ända jag kan minnas jag gjorde annorlunda sista gången va och ta ur den ur dockan och starta om den efter det...
     
  8. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    plus ett på den... händer då och då
     
  9. twonkey

    twonkey Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9
    Platta:
    Nexus 10, Ipad Air
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 2, Galaxy Gear S3
    inte något speciellt vad jag har märkt, dock så hänger sig webbläsaren i princip hela tiden och man får upp att appen inte svarar. Sen tycker jag att det är synd att man inte kan ha igång en youtubefilm i en flik och göra något annat i en annan flik (lite ot sista men asus kanske kan fixa det :))
     
  10. Iamfree

    Iamfree Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Även min webbläsare "hänger" sig ofta. Får meddelandet att den inte svarar eller vad det nu står. Den laddar även sidor riktigt långsamt jämfört med min Galaxy Nexus. :(
     
  11. bagatov

    bagatov Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kindis gillar detta.
  12. blomman00

    blomman00 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det samma problem med TF300T ?
    och hur är det med Acer Iconia Tab A510 ?
     
  13. Observ3er

    Observ3er Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tf300 har exakt samma problem, jag har haft en i en vecka och den fastnar i princip alltid på vissa websidor som min arc s laddar utan problem.

    Tråkigt, men jag hoppas och tror på en fix. Annars störtnöjd.
     
    blomman00 gillar detta.
  14. Standers

    Standers Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Intressant att se att man inte är ensam om det här irriterande fenomenet... Jag har både en iPad 2 och en Transformer Prime, tyvärr har man varit lite bortskämd vid att iPaden kan ligga i åtskilliga dagar, använder man den inte aktivt, så verkar den att dra väldigt blygsamt med ström.

    Tyvärr kan jag inte säga att jag har samma erfarenhet av Tranformern, jag har ändå kopplat på strömsparsfunktionen som stänger av alla trådlösa funktioner när skärmen är avstängd. I allmänhet så om jag låter plattan ligga mer än ett dygn, så är antingen batteriet slut, eller så har den hängt sig och stängts ned av den anledningen. Om man kan starta upp plattan genom ett extremt långt tryck på startknappen, så ser man ofta att batteriet ligger på hygglig nivå, så det är inte batteriet som tagit slut.

    Jag vill ju så gärna gilla den här plattan, men dom här instabilitetsproblemen är riktigt irriterande.

    Samma sak problemen med webläsaren (eller vilken webläsare som helst för den delen, jag har provat alla kända varianter) - den hänger ofta under läsning av en sida, när man försöker att bläddra på sidan säger den bara att webläsaren inte svarar, vänta eller avsluta..

    Hur resonerar ni andra, tror vi att dom här problemen ligger i själva Android, eller är det Asus egna anpassningar som strular till det hela?
     
  15. DarkShadowSwE

    DarkShadowSwE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    svårt att säga eftersom det bara är vissa som har problem och inte alla och problemen har olika utsträckning, jag hade problemet att den dog när den gick in i deep sleep men det löste sig själv.
     
  16. Kindis

    Kindis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Insåg att jag ljög lite. Jag har satt power setting för Wi-Fi till att endast vara igång hela tiden när laddaren är i. Ändrade tillbaka till att alltid vara på för ett liten tag sedan och då fick jag en hängning igen. Nu tillbaka till att Wi-Fi stänger ner sig när jag stänger plattan och då har jag inte hängningsproblemet längre!