Problem: Play Store fungerar inte efter uppdatering?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Elemental, 11 jun 2012.

  1. Elemental

    Elemental Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL
    Hej Swedroid, letade igenom forumet litegrann men hittade ingen liknande tråd, så hoppas inte jag postar tråden i onödan ifall en lösning går att hitta någon annanstans.

    Hursomhelst, efter uppdateringen jag fick för några veckor sedan slutade Play Store att fungera. Jag kunde hämta ännu en uppdateringen för telefonen imorse, och hoppades då att det skulle fixa sig, men problemet kvarstår. Varje gång jag går in på Play Store blir skärmen helt svart, förutom notifikationslistan längst upp. Telefonen låser sig och efter ungefär tio sekunder står det "Google Play Butik har stoppats - OK". Senaste gången notifikationslistan visade att uppdateringar finns tillgängliga så var det 40 st appar som kunde uppdateras, men även när jag gick in till Play Store via den vägen så hände samma sak. Jag har alltså inte kunnat nå Play Store på flera veckor vilket börjar gå mig på nerverna.

    Någon som vet vad problemet kan vara?
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Du har väl inte ändrat skärmupplösning (DPI) eller någonting? ;) (root krävs, så jag antar att du ej har det?)

    Detta skulle jag göra i allafall:

    - Stäng av mobilen
    - Ta ut batteriet i några minuter
    - Starta upp igen - pröva.

    *Funkar ej* - >

    - Gå in på Meny > Inställningar > Appar > Alla > Google Play Butik > Rensa Data och dessutom "Avinstallera uppdateringar" om det finns på din, verkar inte finnas på min (men jag kör lite custom) men om det finns på din så gör det! Den kommer att gå tillbaka till Google Market och sedan uppdateras igen till Google Play Store efter ett tag! ;)

    *Funkar ej* - >

    - Stäng av telefonen
    - Håll in "Volym Upp - Hemknappen - Powerknappen" tills du kommer till en meny
    - Välj "Wipe Cache Partition", och NEJ inget viktigt kommer att tas bort - det är bara cache som dina appar kommer återbygga vid behov ;)

    *Funkar ej - >*

    - Fabriksåterställning
     
    Elemental gillar detta.
  3. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Har råkat ut för det ett antal gånger, ibland följt av div. felkoder i programmet.

    Wipe dalvik cache löste problemet för mig.
     
  4. Elemental

    Elemental Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL
    "Wipe Cache Partition" löste problemet, tusen tack för hjälpen! :D
     
  5. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Okej vad härligt! :) Så lite så!