Playstationsspel som funkar

Diskussion i 'Xperia Play' startad av ThePharaoh, 31 maj 2011.

  1. ThePharaoh

    ThePharaoh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tänkte att man kan spara alla lite tid på att skriva en forumsintern lista över ps1-roms som funkar med fpse på playen.

    Emuleras perfekt:

    Tekken 3
    x-men vs. street fighter
    resident evil 3 nemesis
    Diablo

    X-men: children of the atom funkar bra som fasen men stänger konstigt ner sig efter första matchen man klarar av.... skumt!

    tanken är att det ska finnas en lista för OSS som vi vet funkar på svenska playen med FPse.

    så, bidra!
     
  2. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Tales of Eternia/Tales of Destiny 2
    Blazing Dragons
     
    ThePharaoh gillar detta.
  3. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    någon mer än jag som har Overboard! för jag får det inte att funka skumt nog är iof det ända jag vill lira
     
  4. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Får du diablo-musiken att fungera på ett bra sätt? Jag fick det inte och jag prövade ändå 2 olika versioner av spelet utan någon lycka.
     
  5. ThePharaoh

    ThePharaoh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    jodå den funkar fint. jag använde den versionen med möjlighet för svensk text på sidan vi alla har fått på PM, utan att nämna några sidor vid namn... :)
     
    liath gillar detta.
  6. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Seriöst? Musik och annat ljud syncar alltså perfekt? Orkar du skriva vilken version av FPSe du använder? :) Sedan får du gärna skicka ett PM med vilken version av Diablo 2 du kört eller länk till vart du hittat det :).
     
  7. Phukkitt

    Phukkitt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Finns ju en bra lista här: http://xplayfpse.wikkii.com/wiki/Main_Page

    Tycker för övrigt den har stämt ganska bra hittills, t.ex. du skriver att Tekken 3 funkar perfekt, men jag måste använda frameskip för att få det att flyta ordentligt. 2:an däremot flyter fint.

    Så ge istället den listan lite kärlek, själv har jag bara fyllt på med info om Kula World/Roll Away hittills, men lär fylla på med mer allteftersom jag testar fler spel. :)
     
  8. ThePharaoh

    ThePharaoh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    tjena igen liath!

    det är ju inte tvåan som funkar utan ettan. tvåan kom aldrig ut på psx. och jag kör den aktuella versionen av FPse som finns på market idag. Hemsidan jag fixade romen på är "en långhalsad fågel släkt med strutsen + vanessa som johnny depp var ihop meds efternamn".
     
  9. ThePharaoh

    ThePharaoh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Helt seriöst så flyter tekken 3 på mjukt som smör utan så mycket som minsta dip i fr eller ljudbugg eller grafisk störning. har varvat det på telefonen med alla karaktärer låst upp rubb och stubb. inte så mkt som en anmärkning. min play kanske är en übermaskin men jag tror att inget ska skilja våra hårdvaror åt...
     
  10. Phukkitt

    Phukkitt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ytterst märkligt, skulle vara väldigt intressant om man kunde jämföra hårdvaran på nåt vis. Finns det inte benchmark-program för android?
    Min telefon är ju Telia-låst, köpt genom halebop, så vad jag förstått är den från en av de "tidigare batcherna", din kanske är nyare?

    Men min upplevelse stämmer iaf överens med det som står där i listan, att det är "playable" men behöver frame skip för att flyta, så uppenbarligen har fler det som jag. :(

    EDIT:
    Hittat fem olika benchmark-appar som jag testat, med resultaten nedan:

    Quadrant Standard = första gången jag körde fick jag 1060, men efter en reboot blev det 1332 poäng.
    Neocore = 58.6 FPS (lägst 58.5)
    Linpack = 34.829 MFLOPS (lägst 32 nånting)
    NenaMark1 = 45.8 FPS (lägst 44.7)
    NenaMark2 = 14.0 FPS (lägst 13.2, verkar sjunka 0.2-0.3 fps för varje gång man kör den)

    Du kan ju testa vad du får för resultat, skulle vara intressant att jämföra. Det kanske visar sig att du har en mer nyproducerad modell som är värsta super-nallen! :P
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 5 jun 2011
  11. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Hej!
    Japp jag menar såklart 1:an! :D Gick för fort där hehe. Knepigt att det fungerar bra med musik och allt! Jag får det inte att fungera...
     
  12. ThePharaoh

    ThePharaoh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Phukkitt: Har inte en aning om varför det inte funkar för dig. köpte min på phone house med tele2 maxi för kanske 2 månader sen eller mindre. kanske var en bättre batch...

    Liath: önskar jag kunde hjälpa dig bättre men allt jag vet är att inget ps1 spel har krånglat för mig och att jag vägrar göra uppdateringen av FPSe som ligger ute nu tack vare det. hahahaha
     
  13. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Inte för att man ska förlita sig för mycket på benchmarks då det bara är siffror och inte alltid speglar det riktiga livet så att säga men jag tycker ditt resultat är märkligt. Väldigt lågt det vill säga.

    Själv har jag en HTC Z (med sämre hårdvara) och i ett quadrant test så får jag upp min i ca. 2500 i resultat, dock överklockad. Men ändå. Tycker skillnaden mellan oss verkar konstigt stor.

    Men jag har läst många som skriver på FPse forumet att just Tekken behöver frameskip för att rulla på i full fart. Har aldrig provat det själv dock på min lur.
     
  14. Phukkitt

    Phukkitt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nu får väl också betänkas att Quadrant räknar in saker som kanske inte direkt hör till spelprestanda, t.ex. I/O. (just den delen tycker jag dessutom verkar sega markant, ibland tar skrivningarna i testet evigheter!)

    2500 är väl typ vad en stock LG Optimus 2X får av vad jag sett, så det låter ju nästan lite högt?

    Testade nyss ett antal omgångar igen, efter en dubbel reboot:
    Omgång 1: 1371
    Omgång 2: 1605
    Omgång 3: 1646
    Omgång 4: 1659
    Omgång 5: 1514
    Omgång 6: 1658
    Omgång 7: 1628
    Omgång 8: 1641
    Omgång 9: 1565
    Omgång 10: 1662

    Ser ju ut som att den börjar plana ut vid 1650-1660 ungefär, verkar inte vilja nå högre.
    Hursom, kanske skulle få bättre score med rootad lur om man frös en del av skiten jag har som ligger i bakgrunden, men annars är den väl ganska lik i prestanda med Desire HD, och det är väl typ där den borde vara?
     
  15. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Inte riktigt 2500 kom jag upp i, men inte långt ifrån. Hade en bild sparad som jag hittade. Men som sagt man ska inte förlita sig för mycket på siffrorna som kommer från detta program.
     

    Bifogade filer: