Problem: Plex och problem att pausa/stopa med galaxy telefoner

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av mena, 2 jul 2016.

  1. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Någon som har problem med galaxy telefoner med att pausa och stoppa filmer/serier i plex appen när man streamar till chromecast ?

    Här hemma så har vi en S3 och en S5 och båda är bedrövliga på att pausa eller stoppa i plex appen under strömmning till chromecast. Det som händer är att kontakten till chromecasten eller servern tappas och det ser ut som att inget alls spelas längre men på tv går filmen/serien fortfarande.

    På min LG G4 så fungerar pause och stop ypperligt. Inga problem att pausa och sedan starta igen. Inga problem att spola framåt heller vilket är ett problem i galaxy telefonerna.

    Har inga problem om man spelar upp filmen direkt i telefonen att pausa eller stoppa. Men när man ansluter till chromecast så jäklas pause, stop och spolning. Man tappar kontakten direkt man gör något.

    Någon som har liknande problem och löst det?
     
    Last edited: 3 jul 2016
  2. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Haft samma problem, fruktansvärt störigt. Sen slutade bara... Tänkte bara att de kanske var en uppdatering.
    Men nu när jag tänker på de så bytade jag bort min Samsung då :)
    Tror de var i den vevan iaf. Får experimentera lite imorgon, använder mest fjärrkontroll numera.