Problem: Plötslig ändring av appar. Är förb,,, på Sams, Andoid eller?

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av BGA, 2 jun 2017.

  1. BGA

    BGA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    För några veckor sedan ändrades/byttes flera appar utan min vilja. Antagligen tryckte jag i hastigheten på något uppdateringsmeddelande.
    Telefonappen och meddelandeappen ändrade utseende/funktioner. En helt annorlunda och för mig kass kamera (zoom fungerar) inte. Galleriappen ändrade utseende - är nu en gul fembladig stjärna. Klockans hantering har ändrats helt och hållet.
    Vad var det som hände? Har Samsung eller Google tagit över min telefon? Kan jag enkelt gå tillbaks till det "gamla" utseendet, eller måste jag gör det manuellt? = Kasta, flytta apparna manuellt en o en?
    OBS! jag är inte intresserad av att pilla med telefonen.
     
  2. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Kanske har råkat sätta igång "enkelt läge"
    En screenshot hade varit bra. Fast vad hjälper det, du skriver "inte intresserad av att pilla med telefonen" så det spelar kanske inte så stor roll om vi försöker hjälpa dig för du vill inte göra något ändå? :)
     
    jnsson gillar detta.
  3. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Skulle kunna tänka mig att det är uppdatering till Nougat (Android 7), eller i alla fall en systemuppdatering, som medfört ändringarna. Jag har nånstans i bakhuvudet att den där stjärnan som app-ikon kom med någon systemuppdatering (har inte själv S6, men har sett de nya ikonerna på andras Samsung-enheter).
    I så fall är det inte alldels enkelt att gå tillbaka, utan då får nog lära dig att leva med nyheterna och läare dig hur de funkar.
     
  4. BGA

    BGA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    thexps : Snälla missförstå mig inte. Jag är tacksam för all hjälp. Jag är 72 år och vill ha telefon, meddelande, kamera som ser lika ut och fungerar likadant varje gång jag skall använda dem. I går var jag på en disputation och upptäckte att nya kameran inte hade zoom på ljudknapparna. Shit.
    Ja plötsligt har jag Android 7. Det är väl orsaken till alla ändringar som jag just nu tycker är till det sämre.
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 741
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kan ändra detta i inställningarna för kameraprogrammet. Om du startar kameran bör det finns en meny för inställningar (illustreras ofta av ett kugghjul) om du sveper från vänster till höger eller från höger till vänster. I menyn med inställningar bör du finna ett alternativa för att använda volymknapparna som zoom.

    Vid små uppdateringar brukar sådant här inte förändras, men när du hoppar mellan större version (6.0 -> 7.0), så är det rätt vanligt att gränssnittet också förändras.

    Har tyvärr ingen S6 framför mig, så kan inte ge bättre instruktioner än så. De senare lurarna verkar något enklare att driva med ett motstånd på 28ohm vs 32, men det är ingen stor skillnad.
     
    Last edited: 2 jun 2017
    Radiogogo och jnsson gillar detta.
  6. per79

    per79 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2013
    Inlägg:
    339
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Öppna Kameran. Tryck på kugghjulet längst uppe till höger. Rulla ner, näst längst ner har du "Volymknappens funktion". Tryck och välj zoom.

    Den stjärnan är symbolen för galleriet (tagna bilder).

    Jag tycker det känns kul med en 72åring i mobilforumet!
    Keep up the good work!
     
    Radiogogo gillar detta.