Fråga: Plötsligt kan man inte ta emot samtal eller ringa ut

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av Lexman64, 12 jun 2012.

  1. Lexman64

    Lexman64 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När "Nätläge" är inställt på automatiskt läge(LTE/GSM/WCDMA) uppstår ett problem. Efter ett tag slutar telefonen att ta emot samtal.
    Jag kan inte heller ringa ut när felet har uppstått.
    Enda åtgärden är att starta om telefonen, då fungerar den igen ett tag. (sällan mer än 2 timmar)

    En lösning som fungerar är att ställa om nätläget till "GSM endast" då fungerar allt perfekt och inga oönskade fel uppstår.

    - Är det någon annan som har detta fel ?

    Mycket irriterande eftersom man plötsligt och utan förvarning inte kan nås på telefonen.
    Detta trots att man har full signalstyrka även när felet har uppstått...
     
    rickard_nr1 gillar detta.
  2. Zundapp

    Zundapp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo du, här har vi samma problem. Min tappade nätet så jag bara kunde ringa nödsamtal, men nu har jag kontakt med nätet i ca 1-1,5 timmar.

    btw, jag köpte denna telefon utan abbonemang. Och när jag vill ha 4G så sa de på Telia att jag skulle ha max-abbonemanget. Sedan kom dom på att det fanns inga 4G abbonemang till företagsabbonemang. Toppen sa jag...eller... sedan sa de att det skulle komma nya abbonemangsformer till veckan. Gick in nästkommande vecka. Jo nu går det bra, fast det kostar 250 kr extra i månaden... 3G är rätt ok än så länge....
     
  3. Sideburns

    Sideburns Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Börjar bli rejält less på min telefon. De första månaderna fungerade den klockrent, tappade aldrig täckningen mm. Kör den som vanlig 3G telefon och har helt struntat i 4G.
    Senaste månaden har min kamera blivit helt obrukbar, den bryter precis alla samtal numera. När någon ringer så hör de inte vad jag säger, precis som om micken är avstängd. 2-3e uppringningen brukar den andra personen höra mig. Nu denna vecka börjar den tappa täckningen också precis som hos många andra. Kan gå halvtimmar utan att den får täckning. Bara en ren reboot som brukar hjälpa, ibland inte ens det.

    Det är något som inte står helt rätt till. Lämnat in mobilen till telia och de fabriksåterställde den... Som om jag inte tänkt på det själv...
     
    rickard_nr1 gillar detta.
  4. Jennyblom

    Jennyblom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Att samtalen bryts verkar tyvärr inte vara nått ovanligt med dessa lurar, har haft samma problem sen jag fick den, har dock tele 2 men dom hänvisar bara till samsung o dom skickar en vidare till tele 2, man känner sig som en jojo.

    Troligtvis ska det komma en uppdatering nångång i juli sept men det verkar ändå oklart om dom fixat alla problem till dess, bara att invänta, att fabrikåterställa eller uppdatera mjukvara hjälper ju inte nånting eftersom den vatt så här sen start, Har även problem med batteritiden, även kameran, helt sjukt detta.

    Men jag hoppas att detta fixas för vi e tydligen väldigt många med liknande bekymmer. Man borde fan fått dom utbyta mot nån annan telefon eftersom det e så här :mad: :cry:
     
    rickard_nr1 gillar detta.
  5. rickard_nr1

    rickard_nr1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    både jag och min sambo har samma problem, jag kan sitta intill henne ringa hennes telefon, signalerna går och går men luren ringer inte.. det är inte för 4g för datanätverk är avstängt på hennes för de ska spara batteri. denna luren börjar bara bli mer och mer pinsam. de kändes gött i början och man hade lite tålamod med barnsjukdommar men de börjar tryta nu...
     
  6. nickolo

    nickolo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Samma problem här (Telia)
     
  7. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    http://www.mobil.se/nyheter/har-samsung-4g-problem-1.512637.html

    Ni kanske har sett denna men annars kolla länken ja fick av samsung när jag maila dom.
    Dom säger att det är en bugg i telefon och då ifrån fabrik, ändå fock jag inte reklamera. Med den logiken kunde buggen lika gärna varit att skärmen sluta fungera då och då. Men man som kund får gå med det i flera månader. Stod i mailet att skicka på någon rep heller inte hjälper men dom hoppas på ICS ska lösa det.
     
    tealine gillar detta.
  8. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Är den lika dålig efter ICS uppd hos telia?
     
  9. ergotype

    ergotype Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nej. Fungerar kanon. Super nöjd. :) Hoppas ni får uppdateringen till er snart också.