Problem: Plötsligt sämre batteri :S

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Satoki, 23 nov 2011.

  1. Satoki

    Satoki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro
    Jag laddade telefonen 100% igår innan jag la mig. När jag vaknade idag så låg den på 12% (när jag kollade vad som körts stod det 80% Android OS). Har aldrig varit på det här sättet förut utan det började igår. (Uppdaterade till senaste version via kies för några veckor sedan). Bör tilläggas att jag kör med original android version ifall det inte var tydligt i texten.

    Någon som vet vad som kan göras?
     
    Last edited: 23 nov 2011
  2. Smackarn

    Smackarn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tyvärr ingen lösning utan drabbades av ungefär samma sak inatt. Laddade telefonen som vanligt inatt och tog ur laddaren imorse kl.6 sen vid kl.10 var batteriet nere på 32% utan att jag använt telefonen till något. Vid kl.11 varnade den för att det var mindre än 15%. Det jag la märke till var att telefonen var mycket varmare än vad den normalt har varit så jag stängde av den helt.

    Hoppas någon har svar/lösning på vad det kan vara.
     
  3. tokayto

    tokayto Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag vet inte varför Android OS drar så mycket ibland men lösningen är flasha SiyahKernel då drar det inte mer än 3%
     
  4. malm

    malm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Om det bara hänt en gång så starta om luren så skärper den till nog till sig.
     
  5. evol

    evol Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ladda hem wheres my droid power å kollar ifall nån app drar massor!
     
  6. Smackarn

    Smackarn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar som att min telefon bara behövde en omstart för nu på kvällen efter att ha laddat upp den så har den varit igång fyra timmar då jag använt den ganska mycket och det är 75% kvar av batteriet (jämfört med 30% kvar efter fyra timmar utan användande) Nu är den även sval så måste ha varit någon app eller något i os som hängt sig och drog batteri samt gjorde den varm.
     
  7. tysonayt

    tysonayt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har samma problem här. Varken omstart eller att låta den dra ur helt och sedan ladda upp den helt utan att röra den har hjälp. Har idag knappt använt mobilen och efter 15h så är den nere på 20%, och då har Android OS dragit 8h och 18m CPU tid, 75% av allt använt batteri!
     
  8. tolare

    tolare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 3 LTE
    Om man har en rotad mobil så kan man gå in i download mod och rensa Dalvikcache och rensa Partition cache, detta gjorde att mobilen tar 1% på 2 timmar, hade 1% per timme förut i viloläge, detta med wifi och data igång. Mailsynk för 2 konton 1 gång per timme, väderapp synk med 2 timmars mellanrum.