Plus och minus med Blade

Diskussion i 'Blade' startad av Anders Gusten, 8 feb 2011.

1. KHEEJS

KHEEJS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har provat lite olika lurar och ljudnivån är låg på alla. Märkte först inget problem alls men visade sig att det inte alls dög när man satt på bussen.

Lite trist, men har ändå en iPod till musik så spelar ingen större roll för mig.

2. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Såg något test för något år sedan och om jag inte minns fel så ska u3 stå sig riktigt bra när det kommer till max output även bland cowon's egna spelare, så tror den skall piska majoriteten av spelare på den fronten.

Lyssnade precis igenom en system of a down låt och tycker att volymen på max är lite obekvämt högt för mina öron, dock inte med så stor marginal och jag har ingen aning om den volym jag lyssnar på är lägre en normalt eller inte så kan mycket väl hända att det är lite tvärtom för dig :P. Har inte provat Bladen som mp3 på bussen så kan inte med säkerhet säga att den kan överrösta allt oljud, men om den inte skulle klara det så skulle det för mig iaf vara en bättre lösning att leta nya hörlurar då K518's isolering inte är perfekt för mig (säkert bara passformen som inte passar för mig, i övrigt fina lurar för pengarna).

Ska också tillägga att jag har den tidigare orange san francisco varianten med amoled skärm, huruvida det skiljer något mellan de när det kommer till ljud vet jag inte, men jag har sett en hel del folk här klaga på ljudnivån, men det kanske var lika många som klagade över det på modaco. Tror också det skall finnas någon audio hack på modaco som ska ge ännu lite högre effekt, har ej provat den, men det kanske kan vara värt att läsa folks resultat.

Hoppas du inte lägger för tung vikt vid mitt omdöme och jag hoppas du får chansen att prova en själv då det är högst personligt, vill ogärna vara orsak till att du köper den och så visar det sig att det skiter sig. Men nog hoppas jag den är nog då den i övrigt är grym för pengarna. :)

eal gillar detta.
  3. eal

eal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Tack igen.

Jag får nog försöka hitta en Blade och prova själv. :)

om det inte finns någon som har en Hero och kan jämföra..? ;)

4. Anders Gusten

Anders Gusten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

På Ipod kunde man ju ta bort volymgränsen. Vore trevligt om det gick med denna.

5. razer_d

razer_d Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

De tidigare ipod modellerna hade en avsiktlig volymspärr för att skydda användare från att bli döva ovetande. Problemet med ZTE Blade är att ljudamplifikationen är riktigt dåligt, Det finns inte någon lösning för det annat att att leka med equalizern hos t.ex poweramp och få artificellt högre ljud..

6. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Tror det finns någon lag inom EU angående detta, vet att det finns mp3-spelare som under någon första gångs setup frågar efter ens location, väljer man EU spärras max volymen men väljer man Nordamerika får man högre output. Men som nämnts ovan känns det troligt att i Bladens fall ligger problemet i bristande hårdvara.

7. gustaff

gustaff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Pros and cons med ZTE Blade:

+ Grym när allt fungerar som den ska. Snabb och responsiv, precis som Android borde vara. Ljusår före Samsung Galaxy Spica som jag hade innan.
    + Prisvärd som få!
    + Skärmen är bra.
    + Bättre kvalitetskänsla utvändigt än vad jag förväntade mig. Inget knarr när man vrider och vänder på den. Inga konstigheter där helt enkelt.

- Hörlursutgången... testade att koppla in bladen i bilen mha 3.5mm sladd. Har aldrig varit problem med någon anna ljudkälla, men med bladen så måste man dra upp volymen på stereon till max och oerhört mycket störningar förekommer. Ej lyssningsbart. Har bara testat lite med mina Koss Porta Pro, då har det varit okej, men jag lyssnar på låg volym.
    - Instabil. Jag tappar 3G-uppkopplingen då och då, ibland försvinner WiFi, ibland när jag låser den så kan jag inte låsa upp den igen (måste gå in i Flygläge och tillbaks för att få tillbaks allt).

Summa summarum:
    Trots att jag stundtals blir lite lätt irriterad på min kära kinestelefon, så är den RIKTIGT bra för 1500kr. Fördelarna överväger nackdelarna, och rent generellt så älskar jag denna telefon.

8. Manneman

Manneman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Haft min en vecka och köpte den med ganska små förväntningar efter att ha kollat runt en del på olika forum. Nu hittade jag en ouppackad på Blocket här i trakterna och kunde genomföra inköpet öga mot öga. Jag fick tag på en oöppnad 5 mpix modell och har liiite andra förutsättningar. Så jag utelämnar kameradelen i mina Pros & Cons

Fördelar:

*Prisvärd!
    *Bra skärm!
    *Förvånande bra batteritid med tanke på batteriets kapacitet gentemot telefonens specifikationer. Batteritiden förbättrades ytterligare efter ROM-bytet. Om det har med ROM:en att göra eller det faktum att batteriet var helt nytt för en vecka sen... ja, jag vet inte. Men det blev en omedelbar skillnad.
    *GPS:en... har inte haft en mobil med så bra GPS-mottagning tidigare. Första mobilen jag haft som tar emot signal hemma inne i huset. Kan navigera nere i källaren :D

Nackdelar:

* Inga tillbehör att tala om. En tidsfråga tror jag... vill ha ett bra silikonskal och en bordsladdare :P
    * USB-portens placering vilket inte är unikt för ZTE Blade egentligen. Vill ha min i botten.
    * Knapparna. Telefonen har betydligt bättre kvalitet än väntat... så varför snåla på knapparna?

Som så många andra redan har skrivit... fördelarna överväger nackdelarna med hästlängder. Och personligen är mina "nackdelar" smågnäll...

Last edited: 10 feb 2011
  9. nibbe_

nibbe_ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Haft min ett litet tag bara, 1 vecka.

Men än så länge.
    + Stabil, inte krashat eller startat om sig nångång, trots mycket surfande och spotify mm. (Original ROM 2.1)
    + Väldigt nöjd med skärmen, men har bara min HTC Tattoo att jämföra med
    + Angry birds går att spela :)
    + Billig!
    + Duglig batteritid
    + Funkat bra med WLAN'et hemma
    + Använde den som 3G modem i min macbook igår i 3h utan problem, funkat bra vid flera tillfällen.

- Ingen styrpinne, jobbigt att rätta text då man måste sikta rätt.
    - Ringer bara i telefonens högtalare fast man har headset ikopplat (på min)
    - Ingen ljudvarning i headset när man får sms/googletalkmeddelande (på min)
    - Jobbigt att öppna luckan till batteri/minneskort/simkort, inte för att man öppnar där ofta, men ändå.
    - Kameran då, men det visste jag redan att den var sådär.

Nöjd men stör mig MYCKET på headsetgrejen.

10. bollonet

bollonet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

+

Pris. Till en bråkdel av priset kan jag få uppleva alla fördelar med en smartphone, som jag tidigare avundsjukt sneglat på min flickväns iphone : Sånt som att ligga i sängen och glo på svt play, att se sin location på google maps via gps, runkeeper, slå upp wikipedia i soffan osv är plötsligt möjligt för 1500 spänn.

Skärmen är stor, responsiv och ljusstark och skarp även då det gäller liten text.
    Att det inte var amoled oroade jag mig för innan, men jag är helt nöjd

-

Det känns nästan typ som om man förstör skalet mer och mer för varje gång man öppnar "luckan".
    Ofta blir det lite knarrigt och nån glipa när man ska sätta ihop den igen.
    Då ska ni tänka på att jag är oerhört , nästan löjligt försiktig med min telefon.

11. perakesson

perakesson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

hur gjorde du?
    kabel / bluetooth?
    inställning / extra tether-program?

12. nibbe_

nibbe_ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Köpte EasyThetherPro till min HTC Tattoo så tankade ner den från market igen bara.
    Kör via USB kabeln, man måste aktivera Debuggläge men det står hur man gör steg för steg i EasyTether. Man får ladda ner ett program också för datorn men allt står som sagt i guiden i programmet.
    Testa gratisversionen, där fungerar https en vecka så man kan utvärdera det efter 1 vecka så funkar bara vanliga http sidor, så banker och sånt funkar inte.
    Om man uppdaterar till 2.2 så tror jag det finns en inbyggd tetherfunktion.

perakesson gillar detta.