1. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag har lite problem med hur PM fungerar. Om jag har en konversation med en eller flera personer via PM men bestämmer mig för att lämna en konversation och kryssar för att ignorera framtida meddelanden, då står jag ändå kvar som deltagare, och den andra personen eller personerna är inte medvetna om att jag har lämnat.

    Är det bara jag som tycker att det är knepigt? För jag har lämnat många konversationer utan att meddela det, och nu har jag upptäckt att folk fortfarande kan skriva, som om jag vore där.

    Participants leaving a conversation & removing them from one
    Not a bug - Leaving conversation with "Ignore future messages" option

    I första länken tipsar man om Conversation Essentials som låter som en bra lösning.

    Om någon någonsin har skrivit till mig utan att få svar, så kan jag säga att det med högst sannolikhet beror på just detta. Jag har lämnat konversationen men jag står kvar som deltagare, och du kan fortfarande skicka meddelanden. Surt!
     
    Honda och bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 752
    Mottagna gillanden:
    44 750
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har inte uppmärksammat detta problem tidigare, men du har helt rätt. Vi skall kika på conversion essentials som en lösning. Ser att det kommer en version till XF 2.0 också, så när vi sedan uppdaterar forumet vid slutet av året blir det inget problem med bakåtkompatibliteten. Bra förslag :)
     
    indika, bvb och Droid55 gillar detta.