Fråga: Podcast App

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Equim, 16 jan 2019.

  1. Equim

    Equim Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena!
    Det är så att jag skulle behöva hitta en podcast app som uppfyller mina specifika krav, vilka inte är så speciellt komplicerade, men har inte hittat någon som gör detta på det viset som jag vill.

    Situationen är sådan att jag har ett par Peltor lurar på jobbet, vilket har en Bluetooth/media/voice dial knapp, för att aktivera google assistenten när telefonen är kopplat till lurarna. (Eller svara på inkommande samtal med bara en knapptryckning, ni förstår vad jag menar).
    Dock så lyssnar jag på en hel del podcasts när jag jobbar, och vill då ha en app som pausar uppspelningen när google assistenten går igång, dvs, när jag trycker på knappen. Så att jag kan pausa med en snabb dubbeltryckning på knappen (assistenten på och av). De flesta jag har provat har fortsatt uppspelningen efteråt. Vilket betyder att momentet blir istället: Fäll ner mikrofon > tryck knapp > Säg "Pausa" > Vänta på att assistenten ska uppfatta och göra det, och inte gå och söka på karlstad eller vad den nu får för sig då och då. Blir något irriterande i längden när någon försöker prata med mig.

    Evolve Podcast pausar med knapptryckning men efter ett par minuter så stänger den ner appen från "upplåsningsskärmen" så att säga, notisen eller vad man nu kallar det. Vilket gör att den inte längre svarar på assistenten när jag vill köra igång igen. (Säger då "Spela" i mikrofonen, inte lika bråttom då). Så jag måste plocka upp telefonen ur fickan, av med handskarna, låsa upp och starta manuellt.

    Någon som har en bra lösning på mitt problem? En app som gör det jag vill eller om det går på något sett att få apparnas "notiser" på upplåsningsskärmen att inte försvinna efter X antal minuter?
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Har med ett par Peltor på jobbet och används 8h+ per skift. Kör med AntennaPod och där pausas uppspelningen vid tryck för samtal/assistent etc och fortsätter uppspelningen efteråt.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=de.danoeh.antennapod

    Har du kollat över batterisparfunktionen för just den app du använder?
     
    Equim och bernard gillar detta.
  3. Equim

    Equim Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Ska kolla på batterisparfunktionerna, hade inte tänkt på det.

    Problemet jag har är att jag inte vill att den ska automatiskt fortsätta spela upp efteråt, så att jag kan använda knappen som en snabb paus knapp.