Polaris Office...bra eller uselt?

Diskussion i 'Samsung' startad av Artful_Slacker, 19 dec 2011.

1. Artful_Slacker

Artful_Slacker Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så var man plötsligt en nybliven Galaxy Tab ägare. Och en ruskigt nöjd sådan.
    Gissa min lycka när jag först öppnade Polaris Office och tänkte stilla att vad fint, det här är exakt vad jag behöver.
    Sedan får jag mitt första mail på jobbet med ett *.xls dokument. Klickar på det och Polaris öppnas, bara för att ge mig meddelandet att det inte går att öppna dokumentet...

Har ni några tips? Vad är haken? Är det något fel? Finns det en bättre app? Frågorna är många...
    Jag måste hitta en lösning då excel-dokument är väldigt vanliga i mitt arbete.
    Jag kan öppna dem i min telefon, men skaffade tabben för att kunna se dokumenten i större format.

Sent from my GT-P7510 using Tapatalk

2. fizz

fizz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Google docs öppnar ju xls...

Sent from my dualicious SGS2 using Tapatalk!

3. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Har du testat med andra filer? Jag har inga problem med xls-filer och Polaris. Men ibland kan det ju bli knepigheter med enskilda filer.

För övrigt tycker jag Polaris är det bästa office-paketet till min Tab. Quickoffice HD är också ok. Saknar mest stöd för open office-filer.

4. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Har nu testat med en del xls-filer från nätet. Och, dra på trissor, inte heller jag kan öppna dem i Polaris!!! Märkligt...De xls-filer jag tillverkar i Open Office på min iMac funkar, men inte dessa.

Dock: Quick Office HD öppnar allt utan problem. Finns på Market.

5. Artful_Slacker

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skall ta en titt på Quick Office HD senare under dagen. Tackar för snabbt svar!

6. Munken12

Munken12 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har också haft problem med detta program. Försökte öppna Powerpoint-dokument häromdagen, vilket gick bra till jag försökte byta slide, då stänger programmet av sig. Samma problem om och om igen. Däremot fungerar det med alla andra format jag provat hittills! Någon som känner igen?

7. Artful_Slacker

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte testat powerpoint, men kan meddela att xlsx-filer fungerar fint om de är bifogade i mail..

8. Munken12

Munken12 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kan meddela att igår fungerade det plötsligt, väldigt konstigt... men jag antar att det är något bra :-)

9. bykkarn

bykkarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6p
    Vad jag skulle vilja ha är en autospara funktion då det hänt att filen jag skrivit här blivit rensad vid multitasking

Sent from my GT-I9100

10. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Fråga om polaris office...hur f*n skapar man rubriker som man gör på M$ office?

Sen provade jag att skapa ett word dokument och skriva något random, ville testa och se om den var kompatibel med microsoft office men det kommer inte upp någon text när jag ska läsa den från datorn?

Last edited: 2 feb 2012