Ponuls SR Player for Android

Diskussion i 'Applikationer' startad av JDS, 6 jul 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Tycker nog att SR kan visa sin uppskattning genom att donera en slant! :)

2. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Tror nog inte snål-SR ger bort några pengar. Talar av egen erfarenhet då jag jobbat där och deras personal- och pengapolicy inte hör till de mest givmilda/solidariska...

3. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Nu skall vi vara snälla..;) När det gäller utvecklingen av SR Player så har min kontakt med SR varit uteslutande positiv och de har varit väldigt villiga att svara på frågor och att ge information kring deras diverse XML-feeds, så utan hjälp av SR hade det inte funnits något program alls.

4. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Till en början ja. Men sen suger de ut dig som en mask på en metkrok...;)

5. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Någon mer än jag som noterat att playlist-synkningen drar en hel del batteri?

Hur som helst jag avaktiverade den och ökade batteritiden betydligt. Problemet nu är bara att servicen kraschar rätt ofta (flera gånger i timmen) istället...

Jag har inte widgeten installerad...

6. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Vad menar du med "playlist-synkning" och hur menar du att du avaktiverat den?

7. pacman

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Programtablå meande jag. I SR player så trycker du på "menu" och sedan "configure". Sedan kan man välja "programinformation". Under detta finns "Vid spelning" (default 2min) och "i viloläge" (30min). Finns även möjlighet att konfigurera "Beteende för Stäng av". Den bockar man i. Dock har jag problem med att applikationen ibland börjar krascha efter att jag gjorde detta (vet inte varför). Då är det bara omboot eller ominstallation av SR player som hjälper...

Det som kraschar är servicen (så fort jag aktiverar spelaren) eller så kraschar servicen spontant några gånger i timmen...

8. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag inte gjort så mycket tester på programinfo på ett tag. Har tänkt att lägga till så att man kan välja att inte hämta info alls då den inte spelar men har haft fullt upp med pod-stödet. Ifall man spelar en podcast så skall den inte hämta någon programinfo heller men jag får göra lite tester så att så är fallet.

Det du kan göra är att dra upp båda tiderna rejält till kanske en gång/dygn. Den kommer ändå hämta info när du byte kanal eller när du väljer uppdatera ifrån menyn. Då behöver du inte bocka i inställningen och programmet bör inte hämta en massa info och väcka telefonen i onödan.

9. pacman

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Tyvärr så går det inte att ställa intervallet så högt för tablån vid pause. 120 minuter är max. Men just nu så fungerar det (installerade om igen).

Tack för hjälpen.

10. pacman

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Förresten, borde inte servicen stängas av om man stänger av tablå-synkningen? Jag tolkar informationen så, men det gör den ju inte för mig när det kraschar och dessutom så startar den startar ju om igen...
    ...har även fått krascher efter omstart. Det kanske hjälper dig på traven? Det verkar som om servicen startas även då. Skall den det?

11. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Blir inte klok på vad detta är...:mad: Du har ställt in i programmet att servicen skall stängas av och du stänger av genom att välja meny->"stäng av"? Du har ingen widget installerad?

När jag kör detta i emulatorn så är loggen helt tyst efter att man valt "stäng av"....mycket underligt.

12. pacman

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Jo jag har gjort allt enligt konstens regler. Men efter omstarten igår kväll så inträffar det inte längre....

Har inte en aning om vad som hände. Kanske wipeades något korrupt data i senaste omsinatallationen jag gjorde?

13. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    När jag spelat går det inte att stänga av spelaren. Den ligger kvar aktiv. Endast omstart gick.

14. frelah

frelah Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact
    Jag har en liten skum bugg som dyker upp.

Spelaren startas automatiskt lite då och då. Jag har observerat att det händer ibland då jag drar ur hörlursladden ur telefonen. Det är inte så roligt att efter 1 timme upptäcka att den stått på och dragit 50-60 MB på månadskvoten :(

Är det något vanligt fel?

Har en Spica med 1.5 och inte rootat eller mixtrat på något annat sätt med den.

15. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Verkar vara många konstigheter på just Spica. Gör den så även ifall du inte har valt att headsetknappen skall styra spelaren?

16. frelah

frelah Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact
    Hm, det vet jag inte. Jag har haft headsetknappen aktiverad men använder den inte. Ska testa avaktivera den och se om det blir någon skillnad.

Testade koppla i och ur den ett par gånger nu och inget hände men kan återkomma om några dagar med lite feedback kanske vi kommer lite närmare problemets kärna.

17. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

0.7.2

Nu ligger 0.7.2 upplagd på Market. Det som är tillagt i denna version är följande:
    • Möjlighet att lyssna offline genom att ladda ner podcast avsnitt till SD kort
    • Man kan nu lägga kanaler, program, avsnitt och kategorier som favoriter

Notera att ett avsnitt kan vara 40-50MB så ifall man vill minska nedladdningstiden så gör det via WLAN.

Håll till godo och hoppas det uppskattas! :)

18. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Underbart med podcast funktionen. Tusen tack.

19. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Japp riktigt bra, jag satt och lekte lite extra med programmet en stund och la till lite kommentarer på http://code.google.com/p/sr-player/

20. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Någon som har problem med att offline-avsnitt inte alls fungerar? Undrar om jag ska buggrapportera eller om det redan är känt. Så här står det i min logg:

Efter detta händer måste jag också slå ihjäl processen för att live-strömmar eller live-pod ska fungera.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.