Ponuls SR Player for Android

Diskussion i 'Applikationer' startad av JDS, 6 jul 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ChristianSR

ChristianSR Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Headsup: Just nu har vi problem med omkodningen av poddfiler, vilket yttrar sig i att vissa avbryts mitt i. Vi jobbar på att fixa det (och snart höjer vi dessutom bitraten till 128kbit/s)

/Christian

2. Pedda

Pedda Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej

Jag har precis skaffat en HTC Legend och laddade ner programet till min telefon, men jag har problem över WLAN. Det händer inget och den buffrar inte ens.
    Är det ett vanligt problem?
    Om inte, några tips på hur jag kan lösa det?

Mycket bra app i övrigt.
    Bra jobbat!

3. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Du behöver troligen göra vissa inställningar i din router för att du skall få detta att fungera (brandväggen spärrar rtsp). Om du läser i denna igenom denna tråden så hittar du några exempel på hur det görs i olika routrar, det står även lite om det på programmets hjälpsida som du får upp via meny->hjälp.

4. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

En liten bugg. Om man spelar upp en nedladdad fil och utan att pausa den väljer att spela upp en annan nedladdad fil, så fastnar uppspelningen på "buffrar..." (trots att den inte ska behöva buffra ö.h.t. då det är en nedladdad fil). Inte så jobbigt att pausa innan man byter fil iofs :) Men i bland kanske man vill fortsätta lyssna på den som spelas upp tills man har hittat en ny i listan att lyssna på.

5. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Märkte faktiskt precis denna buggen någon minut innan du la ditt inlägg. Tyvärr så är buggen lite allvarligare än så, man får problem att byta både kanal, podcast och offline utan att först pausa :(. Vet inte hur jag kunnat missa denna buggen så länge :o Denna buggen fanns där inte ifrån början men har nog funnits ett bra tag och har nog orsakat en hel del problem och troligen förklarar vissa "bara buffrar" kommentarer som jag trott varit WLAN problem m.m.

Jag har både hittar orsaken och löst buggen men har inte lagt upp någon ny version ännu då jag har endel andra nya funktioner jag vill testa innan jag lägger upp en ny version.

Tills dess:
    Har du problem med att den fastnar i buffrar när du byter kanal/avsnitt? Stoppa/pausa först spelaren innan du gör bytet.

I nästa version kommer det gå (som innan buggen) att byta oavsett ifall spelaren är igång eller inte. :) Sorry för strulet!

Jag meddelar när en ny version finns tillgänglig.

6. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Nä pausar man funkar det bra att byta mellan kanaler och avsnitt. Tror också att den hängt med ett tag, buggen, för det var ett tag sen jag började märka av den. Men jag har inte sagt till för jag var inte säker på att det alltid hände osv. Skumt att jag sa till precis när du själv kommit på det :P

7. Mist

Mist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Det här ska testas!

8. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Fixen är ju inte släppt ännu....men testa du så kan du testa dina kunskaper i felsökning ;)..kan tipsa att man kan hitta orsaken till buggen via loggen ;)

9. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

0.8

Jag kör med googles princip...gör många släpp och gör dem ofta ;) Nu var det iofs ett tag sedan senaste släppet men kunde inte låta tidigare nämnd bugg vara kvar längre nu...

Följande finns med i 0.8:
    • Alarm
    • Fix av bugg som gjorde att spelaren hängde sig ifall man bytte program/kanal utan att pausa innan

Alarm/väckarklocka funktionen hittar man under meny->mer->alarm.

OBS! Jag har bara haft möjlighet att testa Alarm funktionen på min hero. Ifall man har problem med att spelaren inte lyckas starta strömmen bör man kanske inte använda den inför sitt viktiga möte ;) Notera också att det är mediavolymen som används som volym när spelaren startas och inte larmvolymen!

Ifall någon undrar över varför nu programmet behöver behörigheter för att starta vid uppstart och att hålla telefonen vaken så har detta detta att göra med att man måste initiera om alarm efter att man startat om telefonen och när ett alarm har löst ut måste man hålla telefonen vaken någon millisekund för att hinna starta spelaren.

Håll till godo och ge gärna feedback hur Alarm funktionen fungerar. I dagsläget kan man "bara" använda liva kanalerna som "alarmsignal".

10. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Nice med alarm, i senaste versionen. Men om man ska använda alarmet över wifi så måste jag ställa in wifi sleep policy till never för att man ska vara säker på att det börjar spela, och detta drar en del batteri. Om man inte har denna inställning börjar programmet föröka spela med inget ljud kommer. Skulle du på något sätt kunna etablera en wifi uppkoppling innan du startar spelaren.

11. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Såg just att sr tipsade om denna appen från sin hemsida, rätt nice tycker jag.

12. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Har du datakopplingen till mobilnätet helt avstängt när du testade? Android borde ju använda mobilnätet ifall den inte kan koppla upp sig via wifi men det kanske den inte gör, eller så kanske problemet är att den börjar med att koppla upp sig via mobilnätet och får problem när den byter till wifi.

Ifall jag lyckas hitta en lösning och väcka wifi (ifall man har det aktiverat) så är frågan hur länge programmet skall vänta på att få datakoppling via wifi...ett inte helt okomplicerat problem.

13. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Japp jag hade 3G uppkopplingen avstängd, för jag har ingen dataplan. Jag använder den endast när jag behöver den.

Kan förstå att kan vara svårt att fixa, för det finns andra program som har liknande program.

14. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

15. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Bara hoppas sr börjar sända lokalkanalerna till mobiler snart.

16. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Ja. Kan ju säga att 99% av alla frågor jag får kring appen utgörs av två frågor; "det fungerar inte via WLAN?" och "varför finns inte de lokala kanalerna?".

När det gäller rtsp problemet så var SR väldigt frågande när jag diskuterade det med dem men när det gäller lokala kanalerna så har de i alla fall sagt att de jobbar på det.

17. doep

doep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Underbar app JDS.. Alarmfunktionen har varit efterlängtad och fungerar underbart på min nexus.
    Utan tvekan 5 stjärnor på market från mig ;)

18. ChristianSR

ChristianSR Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Vi kommer sluta med rtsp, under våren kommer:

19. tomcat

tomcat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack som fan ni som har byggt den! Helt suverän app!

20. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag hade varit väldigt glad ifall rtsp tas bort pga alla wifi problem de orsakar MEN för att något annat format skall fungera på android måste strömmen vara i en container. De nya strömmarna som SR har gått över till (iställer för windows media/real audio) är AAC utan container, vilket jag gissar är det du kallar "aac paketering till http". Dessa strömmarna fungerar inte att använda i den inbyggda spelaren på Android.

Ifall AAC strömmen däremot läggs i en 3gp container så bör/skall det fungera i alla versioner av Android. De strömmarna som används av SR Player idag är ju just AAC+ i en 3GP container, som skickas över RTSP.

Ifall RTSP skall bort, kommer då "aac paketering till 3gp" skickas över HTTP?

Jag får väldigt olika besked ifrån olika personer på SR vad gäller de mobila strömmarna vilket är rejält frustrerande! Jag skulle väldigt gärna vilja testa de "nya" 3GP strömmarna så fort som möjligt så vi vet ifall "SR Player" kommer fungerar över huvudtaget senare i vår eller inte, eftersom jag vet att de nya råa AAC strömmarna inte går att använda.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.