Ponuls SR Player for Android

Diskussion i 'Applikationer' startad av JDS, 6 jul 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Jag har återkommande problem när jag lyssnar på offlineavsnitt. Efter några minuters lyssning stoppar spelaren och ställer s a s om sig till ''direkt-läge''. Så måste jag leta upp mitt program igen, leta upp var det bröt, och så får jag psykbryt och vill slänga telefonen i sjön. :-)
     
  2. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det var ett nytt problem måste jag säga. Har aldrig fått det beteendet och man borde definitivt inte få det när man lyssnar offline eftersom man är helt oberoende av mobil/wifi täckning. Det låter som att systemet, eller någon annan app, dödad tjänsten.

    Vad har du för mobil, ROM, och skulle du kunna kolla vad loggarna säger när det händer?

    Du har ingen app installerad som har någon form av "auto-kill" funktion?
     
  3. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Mobilen är en Huawei u8220, inte fipplad med, alltså har jag bara vanilla 1.5. Har tyvärr ingen aning om hur jag kollar logg o dyl. Det enda jag kan tänka mig stöka till det är nån träningsapp/GPS-loggare. Men jag har inte koll på vilket/vilken det skulle kunna vara, har provat Cardio Trainer och Sporty Pal men tror problemet uppstår med vilken som igång.
     
  4. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Smidigaste sättet att kolla loggarna är att exempelvis installera en app som aLogcat. Du behöver inte ha appen igång utan när något konstigt händer så startar du programmet som då läser de senaste loggarna. Du kan sedan läsa loggarn direkt i programmet men du kan även skicka loggarna till utvecklaren.

    Det är som sagt inget fel någon rapporterat om tidigare så det du även kan testa är att avinstallera programmet och ladda ner det på nytt ifrån Market. Har du senaste versionen av appen så gör först en export av dina favoriter (meny->export) och när du installerat om appen så gör en import (meny->import) så får du tillgång till dina offline avsnitt även efter en ominstallation.
     
  5. Hårig

    Hårig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag har nu avinstallerat programmet. Det vill aldrig på något sätt spela genom 3G. Det fungerar utmärkt genom sr.se i webbläsaren så felet ligger i programmet.

    Tråkigt men jag får titta tillbaka i tråden framöver och se om problemet är löst.
     
  6. exore

    exore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Tänkte höra om buggen med streamade MP3 filer har löst sig nu i Froyo?
     
  7. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jepp, buggen att inte kunna spola är nu löst i FroYo men jag måste göra en ny version som släpper "spärren" f.o.m API 8. Den betedde sig lite konstig, hoppade tillbaka till där du började en kort stund (hörs inte i ljudet) och sedan till där du vill spola, så jag vill eventuellt ha bort detta innan jag lägger upp en ny version.

    Jag har inte hittat några buggar som uppkommit i FroYo utan allt går mest betydligt snabbare :-).
     
  8. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Hej.
    En sak jag noterat är att spelaren ofta "hoppar fram" några sekunder när man lyssnar. Lite som att man får mer data än vad spelaren kan hantera. Detta händer oavsett om jag lyssnar via Wifi eller 3G.

    Går det att välja en "lägre bitrate" eller liknande?
     
  9. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    0.8.3

    För er lyckliga som har fått Android 2.2 (FroYo) i sina mobiler så har jag nu släppt en version där man åter igen kan spola i en strömmande podcast.

    Detta var, som jag nämnt tidigare en bugg som uppkom i Android 1.6 och har levt kvar enda till 2.1. Det funkar således utan problem i 1.5. Buggen är nu äntligen löst i FroYo. :)

    OBS! För att vara övertydlig. Du måste ha antingen Android 1.5 eller 2.2 och senare för att kunna spola i en podcast. SR Player 0.8.3 löser inte buggen som finns i Android 1.6-2.1. Att spola i ett avsnitt som man laddat ner fungerar oavsett version.
     
  10. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Mysigt!! :D
     
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 765
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Fantastiskt JDS, tack för den snabba Froyo-uppdateringen!
     
  12. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Det är applikationer som denna jag vill kunna betala för. Bra funktioner och snabba uppdateringar! Hoppas Google släpper betal-apps globalt snart. Det lär vara många utvecklare som hålls tillbaka av att inte kunna få in några pengar. :(

    Finns det något paypalkonto jag kan donera till?
     
  13. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Göra en betalapp av ett public service tjänst tror jag inte på. Istället för att vi ska behöva sponsra JDS så borde SR sponsra/betala honom. Men det kanske de redan gör? Har man råd att göra en iphone-applikation så borde man ha råd med en motsvarande Android applikation.
     
  14. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Håller med dig att SR borde göra en app för Android, men om privatpersoner lägger ner tid för att göra mitt liv skönare och enklare så är jag beredd att betala en slant för det. :)
     
  15. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det finns ett PayPal konto som du hittar under many->hjälp.

    När det gäller SR så har jag haft kontakt med dem under hela projektet och de har båda frågat mig om synpunkter och tankar kring API och jag har hjälpt dem att testa lite nya strömmar på Android m.m...sedan kanske de inte implementerar som jag skulla vilja ändå men man kan inte få allt ;) Sveriges Radio är med andra ord med i detta projektet i hög grad och vi får se vad det kan mynna ut till i framtiden.
     
  16. speakman

    speakman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    En feature request till; det vore himla bra om programmet blev bättre att komma ihåg var man var sist man lyssnade på ett avsnitt offline (gärna om man lyssnar online också för den delen).

    När jag lyssnar på dokumentärer och andra längre program så gör jag det oftast inte i ett svep, men varje gång jag ska återuppta lyssningen så måste jag försöka komma ihåg ungefär var jag var.

    Min gamla Nokia 5800 var rätt smart på den där. Den kom ihåg precis var jag var på varje enskild fil. Så om jag lyssnat till hälften på ett program, och sedan lyssnar i hälften i ett annat, så när jag återigen lyssnar på det första programmet så kom den ihåg precis vad jag slutade. Och när jag sedan vill lyssna klart på det andra programmet så hamnade jag precis där jag slutade lyssna på just det programmet.

    En annan feature (som fanns på Nokian) var en markering för om programmet aldrig var lyssnat på. Samt att det gick att sortera på nedladdningsdatum.

    Jag har sagt det förrut men jag säger det igen; tack så jättemycket för ett fantastiskt program!
     
  17. jont3

    jont3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för en bra app. Saknar bara att efter man har laddat ner en pod så tycker JAG att avsnittet man laddade ner skulle markeras även under listan "favoriter - program"
     
  18. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    I sådana fall skulle det vara under "favoriter - avsnitt" eftersom det är ett avsnitt och inte ett program som man laddat ner men jag förstår din önskan. I dagsläget ligger de i en egen flik för att man snabbt skall hitta de avsnitt man laddat ner.
     
  19. sQVe

    sQVe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hittar inte P3 Hiphop?

    EDIT: Nevermind, hittade svaret efter en sökning - ursäkta :)
     
  20. jont3

    jont3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    :o oj, "favoriter - avsnitt" menade jag
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.