Nja, jag ser att den använder någon procent cpu då och då och använder omkring 10Mb minne.
Att behöva stänga av appen via en meny är väldigt förvirrande eftersom det inte är så android apps är tänkta att fungera. Om man inte lyssnar så finns det ju ingen anledning att ha igång servicen vilket skulle tillåta android att stänga av processen vid lämpligt tillfälle.
Att ha en service bara för att informera widgeten om ändringar känns ju lite bakvänt. Finns väl inbyggt stöd så att widgetar kan uppdatera sig själva utan en annan process? Egentligen behövs ju bara uppdatering av widgeten när jag faktiskt ser den så då behövs det inget bakgrundsarbete alls (snällt mot batteriet).
Att då och då titta efter nya podcasts borde ju gå att åstakomma via alarm manager utan att behöva ha igång servicen hela tiden också. Själv gillar jag ju då sättet det fungerar i Google Listen, den kollar när jag har Google Listen öppnad vilket känns lite mer resurseffektiv. Men om du vill ha en funktion om en notifiering om nya podcasts så funkar ju inte det, även om jag inte riktigt känner att en sådan funktion skulle vara användbar.
Men men, nog med gnäll från mig.

Grymt användbar app är det iaf!
Click to expand...