Ponuls SR Player for Android

Diskussion i 'Applikationer' startad av JDS, 6 jul 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Helt otroligt vad bra den har blivit. Pod sändningar med och det lilla jag just har testat funkar grymt bra. Gränssnittet har också blivit betydligt snyggare. Bra jobbat, tack! Nu bara måste jag skaffa fri kvot på mitt abb. GOTT NYTT!

2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Wow bra jobbat, om ni får tid över testa i emulatorn med wvga. Vissa saker ligger backom andra

3. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Skall göra det. Vilken mobil har du som har WVGA?

Edit:
    Gjorde lite tester och såg en miss i en xml fil som gjorde att när man visar listan så försvinner lite av rubriken. Var det detta du syftade på eller fanns fler "saker" som låg ovanpå varandra?

Last edited: 31 dec 2009
  4. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Lysande och ett stort TACK !

Ett skärmskott på senaste versionen :)

5. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Helt otroligt bra gjort! Snyggt jobbat!

6. TheNano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har varit bortrest nu i ett par dagar , ska testa lite mer, jag tror att det var en av dem.
    Du är supersnabb ....

7. TheNano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

play-knappen ligger över tidsvisaren och scrollbaren när jag spelar POD

8. feffemannen

feffemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Grymt med stödet för podsändningarna. Perfa. Nu saknar jag bara att man också skall kunna spela SR:s "Lyssna igen"-program (t.ex. radioföljetongen) med spelaren, men det kanske inte är så enkelt...

Grymt jobbat i alla fall.

f

9. vastis

vastis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch2
    Podsändningarna funkar perfekt för mig, men livesändningarna får jag tyvärr fortfarande bara att eka, hacka och buffra om efter 10 sekunder, även om jag triggat port 554 mot 6970-7200 med en Zyxel P-320W. Utan triggerport buffrar livesändningarna enbart och börjar aldrig spela.

10. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

De flesta program finns även som Pod men vissa finns inte utan finns bara i deras "lyssna-igen" arkiv som tyvärr sänds i ett format som inte fungerar med den inbyggda spelare.

De program som inte finns är program med upphovsrättsskydd, det är därför all musik är borttagen i deras podsändningar och det är nog därför som radioföljetången inte finns.

SR håller på att göra om sin format så i framtiden kanske det finns möjlighet att få in dessa också. Men det bygger dels på att de ändrar formaten och dels på att det finns bra XML filer för att hitta programmen.

11. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Detta kommer vara fixat till nästa version. Vilka släppta mobiler har WVGA i nuläget?

12. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Bara Acer Liquid och Motorola Milestone/Droid. Sedan finns det försåts ett antal hemkok med WinMo-hårdvara och Android.

13. gunnar-medial

gunnar-medial Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag provade spelaren nu på en ION (ADP2) som jag flashade med 1.6
    Det fungerar perfekt över WLAN, jag provar utan SIM.
    Det är även proffskvalitet på koden ser jag, ett generöst skolexempel för de som vill lära sig en del av det som dessa utvecklare redan har kläm på, en gåva till mänskligheten :)

14. Greensea

Greensea Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för ett utmärkt program!

Funkar perfekt nu med poddsändningar också. Det enda jag saknar där är möjligheten att ladda ner program till telefonen när man är uppkopplad via wlan, för att sedan kunna lyssna på dem utan att dra datatrafik i onödan (jag har 500MB/mån som gräns :/). Vore perfekt om det fanns en funktion för det även i SR Player. :)

Dock så skulle jag vilja ha möjligheten att läsa hela beskrivningen för programmet/podden. Som det är nu så syns ju bara de första orden, och det finns ingen möjlighet att läsa färdigt texten. Detta är ganska irriterande om letar efter ett program att lyssna på. Till exempel så säger ju "Cirrus är programmet för dig som är int..." inte så mycket.. Ett långtryck på titeln kanske skulle kunna öppna en informationsruta med t.ex. titel, hela beskrivningen, längd samt en download-knapp?

En annan sak som jag reagerade på är att man inte kan komma tillbaka direkt till listan efter att ha valt en podd. Om jag väljer en, men snabbt inser att det inte var den rätta så måste jag bläddra mig tillbaka dit jag var innan jag kan välja det programmet jag egentligen skulle ha. Jag vet inte riktigt hur man skulle kunna lösa det på ett bra sätt. Rent instinktivt så ville jag trycka på bakåt-knappen för att gå tillbaka till listan, men då stänger man ju SR Player, och det vore ologiskt att ge bakåt-knappen en annan funktion där... Man kanske skulle kunna göra så att man automatiskt kommer tillbaka dit man var när man går in i listan nästa gång?

Jag hoppas att du förstår vad jag menar, det känns som om det blev rätt krångligt, haha..
    Och det som jag har tagit upp nu är egentligen bara småsaker, programmet som helhet fungerar hur bra som helst! :D

15. Mcgreag

Mcgreag Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tänkte bara säga att detta löste mitt problem.
    Har en Zyxel NBG-510S och inställningen där var Network->NAT->Port Triggering->New Rule: Trigger Ports: 554-554, Incomming Ports: 6970-7200

Om man nu bara kunde hitta en liknande lösning för svtplay.

16. cog

cog Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Mcgreag, testa öppna lite fler portar över 7200, t ex upp till 15000 istället, då fungerade svtplay.se för mig i alla fall.

17. thalle

thalle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad är det som gör SR Player återstartas hela tiden trots att man stänger ner det?
    Är det Programinformationen vid pause som gör det?
    Dödar jag programmet så dyker det upp i processlistan efter ett litet tag iaf. Inte riktigt så jag vill ha det.

18. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Mycket av funktionerna hanteras i en service, bla kanalinfo. Du kan i menyn ställa in att även denna skall dödas då du stänger och då finns inget kvar.

Man kan göra det bättre än nu och stänga ner tjänsten automatiskt vid vissa scenarier men strular till det lite med widget och headset-knapp funktion m.m. Har lagt mer jobb på att lägga till podstöd.

19. thalle

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vilket val är detta, "Beteende för Stänga av, stänger fönstret och pausa spelaren"?
    Detta är iaf inte för bockat, för mig låter detta som att spelaren ligger kvar i bakgrunden om det är i bockat?

Men nu när jag testa att välja det så märkte jag att förklaringstexten ändrades. Så det var nog den funktionen jag var ute efter.

20. thalle

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Måste jag boota om telefonen för att servicen ska stängas av? Programmet återstartas fortfarande...

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.