Hej!
Jag beställde en portering av mitt nummer hos
halebop från min tidigare operatör, tre.
I och med uppsägningstiden och porteringen kan jag nu inte använda tjänsten jag fortfarande betalar för hos tre.
Borde jag inte i all rimlighet kunna kräva att jag ska kunna använda tjänsten jag betalar för under med förslagsvis ett nytt nummer, fram tills uppsägningstiden är passerad?
Jag betalar ju som det är idag för en tjänst jag inte kan använda, pga att de inte låter mig koppla ett användande till nämnd tjänst.
Vad är det då som säger att de, trots detta, har rätt att ta ut en kostnad för detta?
Jag har med detta fått en räkning för förskottsbetalning på tre månader för en avstängd tjänst.
Jag ser inte det som rimligt och inte heller hur ett avtal mot konsument tillåts se ut som så.
Jag hade ett mycket dyrt abonnemang och ser kostnaden 499 x 3 månader som högst oskäligt då jag är oförmögen att använda tjänsten över huvud taget.
Finns inte ett krav på att en tjänst måste vara tillgänglig fram tills det att avtalet löpt ut? Det bör vara ett lagbrott att inte kunna använda en tjänst man betalar för pga ovilja från leverantören.
Bör jag inte kunna kräva att få tillgång till tjänsten alternativt häva avtalet?
Click to expand...