Positiva DHD tråden!

Diskussion i 'Desire HD' startad av bodyshot, 15 februari 2011.

1. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.757
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Ja, visst. Ursäkta mig.
    Tolkade det annorlunda

2. HoBb3

HoBb3 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min DHD i två månader och jag är fortfarande som förälskad. Super snabb, stor skärm, bra kvalite, allt man kan kräva plus lite till av en telefon
    Köp köp köp, becaus your worth it :)

3. botebo

botebo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan bara hålla med!

4. botebo

botebo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vart då ? (baterier)

5. MathiasA

MathiasA Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gillar också min DHD bästa mobilen jag haft, ända problemet jag hade med den var att den lagade lite i galleriet men det fösvan med en av uppdateringarna mobilen gjorde,

har inte haft något av alla problem "alla" klagar över:S, skärmen har lite sämre betraktnings vinkel en vanliga Desire, Men jag vet inte brukar folk kolla på skärmen med telefonen vinklad så man inte kolla rakt in i skärmen :S? Detta är också ganska missvissande om man kollar på en video reviev på telefonen då man har den liggande:D

6. bodyshot

bodyshot Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ett stört stort plus för Desire HD gentemot Iphone 4 är att Desire HD har Flash, jag vet hur jobbigt jag tyckte det var när jag surfade på min Iphone4 och inte kunde titta på videos och komma in på vissa hemsidor!

Detta klarar DHD av galant! ;)

Erotik går ju hypotetiskt att titta på via flash om man är ute och reser.... hehe ;)

7. ELFHOUSE

ELFHOUSE Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

En helt underbar tråd !!!
    har köpt mej en DHD och efter att ha haft en hel hög med HTC telefoner innan och varit nöjd med alla så har jag efter att min sambo köpt sej en Desire så kände jag att Android va det som jag saknat så då blev det en DHD och jag är jätte nöjd...
    Fick en hjärnskada p.g.a. arbetsolycka och är glad åt smartphones som hjälpmedel och känner att Androiden är helt klart kanon för mej
    Som nybörjare i droidvärden har detta forumet hjälpt mej med allt som jag behövt veta med lösningar och vilka appar man behöver ha som hjälpmedel

Ett stort tack till er alla som gör detta forumet så bra !!!

Stiffe gillar detta.
  8. bodyshot

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Och idag köpte jag ett 32gb minneskort så nu har jag jävligt bra med plats för film musik och bild :D

9. Law-Boy

Law-Boy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

De här var en rolig tråd att läsa :) Min första HTC var HTC Desire sen sålde jag den och hade iPhone 4 men längtade till baka till android och köpte mig en DHD och ångrar mig INTE den är kanon. Har allt och lite till :) Så ni som funderar på OM ni ska köpa en DHD tveka INTE utan KÖP!!!

10. Dynamic

Dynamic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 PRO
    Telefon 2:
    Iphone 12
    Platta:
    iPad
    Jag tröttnade på framflyttade datum för LG O2X och var i akut behov av ny mobil så jag köpte en DHD istället och är grymt nöjd! Gilalr den stora skärmen starkt och ligger kalasfint i fickan trots sin storlek.
    Är ju mycket prat om batteritiden också men jag tycker den är helt ok.. när jag i stort sett bara använt den för å ringa å sms´a har den gått 3 dagar.. har inte lyckats få slut på batteriet på en dag när jag använt den mer intensivt. En 4,3" stor skärm kan ju inte dra hur lite ström som helst så jag tycker dom lyckats rätt bra.

11. Pitzon

Pitzon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är också sjukt nöjd med min. Jämför med iphone 4 då den i mina ögon är måttstocken på mobilmarknaden än.

Gick från iphone 4 och visst är den fantastiskt bra. Respons och exakthet i skärmen är outstanding och trots mindre skärm upplever jag den mkt enklare att skriva på. Allt ang iphonen tyckte jag funkade så sjukt bra så det tillslut blev tråkigt :) Man är låst till itunes och det känns som någon annan bestämmer över vad jag skall få göra med min mobil. Någon på andra sidan klotet har tex bestämt att jag inte skall få njuta av youtube i hög kvalité på resande fot trots ett megasuperdunderdatatrafik abb. Det kan man bara njuta av hemma i sitt wifi nätverk men då använder iaf jag hellre datorn.

Ljudet i iphonen är mkt bättre eller rättare sagt högtalaren när man tex kikar på film. Dock så klagade väldigt många på att de hörde en dåligt vid samtal och det har jag upplevt med tidigare iphones också. Nu med DHD är det tvärtom, inget klagande alls men lie sämre ljud i högtalaren och lägre volym om man använder tex hörlurar.

Iphone 4 har outstanding byggkvalitékänsla men den är inte det minsta skön att hålla i handen med sina skarpa kanter. 3Gs var ljusår skönare i fickan. DHD är lite mer knarrig med sina plastluckor men superskön i fickan och handen. Tycker den trots sin storlek upplevs smidigare än iphone 4. Nu är väl det subjektivt och beroende på hur stora fickor man har osv men ändå.

Batterikapaciteten upplever jag som ungefär dubbelt så bra i iphone 4. En stor skärm och Android drar mer ström helt enkelt men jag klarar mig lätt en hel dag med surf, mailsync, facebook, lite foto osv. Jag laddade ändå iphonen varje natt så för min del störs jag inte spec mkt. Med en smartphone så köper man ändå en ciggkabel till bilen och en extra usb till tex jobbet sen är man safe.

Surfupplevelsen är mkt bättre i DHD. Känns mkt snabb och med flash ser man sidorna som det är tänkt och precis som i datorn. Androids rendering av text som anpassar sig efter graden av zoom är helt fantastisk och det saknar iphonen. Med iphonen får man scrolla som en galning i sidled fram och tillbaks hela tiden när man läser text på en sida. DHD känns mkt snabb och har som jag känner det samma sköna känsla i touchen som iphonen. Det är egentligen bara när det gäller att skriva text som jag upplever iphonen bättre.

Ios4 vs Android är ju med en stor fråga. För ett tag sen när jag hade x10 och Legend så hade Android mkt att lära av ios. Nu tycker jag glappet har minskat betydligt och det känns som att Android är på stark frammarsch. HTC:s egna sense är fantastiskt snyggt och jag tycker hantering av kontakter och friend stream är toppen. Widgets kan man anpassa lite hur man vill och det är mkt roligare att pilla med. Ios är i sin tur ruskigt snyggt och fungerar hur bra som helst och betydligt enklare att handhava i mina ögon sett. Man kan inte göra precis som man vill men det är ganska outstanding på det man får, utseende och flyt i appar m.m

Android passar oss som vill mecka lite mer själva och fördjupa oss mer känns det som. Man slipper vara låst till itunes vilket är både bra och dåligt i mina ögon sett. Fördelen med itunes är att precis allt i hela luren säkerhetskopieras enkelt och skulle olyckan vara framme så tar man en ny iphone och syncar och den blir EXAKT som den gamla gällande precis allt. SMS, bilder, musik, mail, inställningar. Enkelheten igen i sin fulla prakt. Nackdelen här är att man inte kan tex organisera sina fotoalbum i mobilen, radera bilder m.m utan allt styrs genom itunes och datorn. Med Android så pluggar man bara in usb-kabeln och sen kan man föra över vad man vill och man kan tex använda den som en usb hårddisk för att flytta filer till och från jobbet m.m

Kameramässigt så är de ganska lika. Jag har inga problem med kameran i min DHD och den tar fina bilder. Upplever DHD lite bättre men det är ganska försumbart. Iphonen har lite bättre färghantering och man får oftast en "användbar" bild direkt utan knussel medans man får mickla lite mer med DHD för att få ut bästa resultat. Man har dock en mängd funktioner och inställningar att leka med. Återigen så kommer iphonens enkelhet in i bilden, man kan också använda "HDR" funktionen för att lyfta upp dunkla situationer och det funkar faktiskt toppen.

Summa summarum är att jag är sjukt nöjd med min DHD men har ändå svårt att säga vilken av ip4 och DHD som är bäst. De är bra på olika saker helt enkelt och det beror väl på vad man prioriterar. Den prefekta luren finns inte ännu men dessa 2 är i toppskiktet och man har mkt skoj med vilken av dom man än väljer.

Last edited: 20 februari 2011
    Yadda gillar detta.
  12. bodyshot

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Mycket bra skrivet Pitzon! Men för mig väger fördelarna med DHD tyngre :)

13. Vaargen77

Vaargen77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte för att förstöra ert glädjekalas här nu men... ni som verkar nöjdast har ju rootat era lurar och lagt in annan rom.
    Ska det behöva vara ett måste för att luren ska funka ordentligt?

14. patts

patts Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    682
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Dessvärre så finns det inga helt 100% utgåvor av rom's / kernels vare sig fabriksoriginal eller customs.. Dett gäller väl även för iOS.. Ska man satsa på något som ALDRIG krånglar är det väl en Nokia 3310 man skall ha. ;)

15. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Hade lämnat in min Desire på service, sen kom den tillbaka med ett annat fel och jag orkade inte skickade in den på service en gång till så jag köpte en Desire HD istället. Måste säga att jag är mycket nöjd med den hittills, måste bara roota och lägga in CM7 för att få bort HTC's bloatware :P

16. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är jättenöjd med min DHD förutom batteritiden. Har kollat runt lite på tips men antar att jag kommer få köra en annan rom då det är det som drar mkt juice

17. Swedish

Swedish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er alla positiva, kul att höra!!

Jag är nästan lika positiv. Jag försöker lösa en lagg detalj. Jag testade en polares som fungera fläckfritt o då fick jag tillbaka min bonge över hur bra luren är.

Men jag är nyfiken på era mobiler. Vilken prestanda får dom i tester som Anunu och Quadrant? Har ni rootat dom och varför? DHD kan väl inte ha olika Ghz utan att trimmas+ ? Jag ser att vissa skriver 1.5Ghz men originalet står som 1Ghz?

sen skrev en av er: "måste bara roota och lägga in CM7 för att få bort HTC's bloatware " . vad är CM7 och HTC bloatware?

Jag är gammal gamer, rätt tekniskt lagd men har inte hunnit fördjupa mig i mobilmarknaden teknik djungel.

Jag har haft lagg problemet med min DHD och sett att processer som Aktier tagit stor del av CPU. Försökte stänga ner då jag ej använder men gjorde ingen skillnad.. får runt 1500-1700 på Anunu. 1700 på quadrant.

Allt jag vill är att telefonen ska svara med ca 1 sek på alla grejer. Har ni någon delay i er?

18. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

vad är det för klass du köpt? spelar det någon roll för hd inspelning och sånt?

19. dennan

dennan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Lenovo P2

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Lenovo P2
    testade på navigator-programmet som är installerat på fönen.
    köpte licensen till det för 30dagar... skulle in i Sthlm och leta upp en hobbyaffär, samt hitta till Tekniska Museet, sen senare skulle vi hitta något att äta...

funkade KLOCKRENT! :D
    sjukt nöjd med den.. till och med i tunneln vi åkte igenom, så funkade mobilen.
    min gamla Nokia 5800XM den tvärstannade direkt den såg en tunnel.
    kändes så där lagom bra när man inte kan/vet hur man kör i Sthlm.

well mobilen hittade överallt galant, schysta beskrivningar med en så där lagom sexig kvinnoröst enligt polarna.:-*

och en schyst liten pizzeria fann den på östermalm när magen kurrade. hehe

nöjd nöjd nöjd!!

20. Vaargen77

Vaargen77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Wentzels som hägrade eller? :D

För att inte låta för negativ så får jag säga att jag är väldigt nöjd med funktionen som omformaterar text så det passar på skärmen. Skitbra.