Nu har plattan anlänt. 8) Fick lite bad vibes när touchen var helt död på språkval... Bootade om så funkade det. Nu blir det laddning och fixa market. Tjohooo.
Edit: Tror inte att din guide funkar för att lägga in Market Behnaam. En användare längre ner har dock ett fungerande tips, men jag fick ändå stopp när allt var klart , för då funkade inte längre wifi , stod bara 'fel' på knappen när man skulle försöka slå på/av osv. Tror att nåt i Pauls 'paket' inte funkar med 1.09 mjukvaran (som plattan levererades med nu)
För att få rätt på detta så tog jag nästa steg istället och körde Advent-Vega -> Modaco Custom v8 och nu funkar allt.
.mkv uppspelning var lite sådär , men ska fixa lite fler och testa vidare. Tror det har med vilken encoding det är , det jag har testat är x264 och det kanske inte proppen har stöd för , Rockplayer försöker men lyckas inte så bra. Artefakter osv. 1080p .avi är INGA problem.
Betraktningsvinkel på skärmen är sämre än jag hoppats. Jag vågar inte tänka på hur din laptop är som hade sämre Behnaam? Svårt att få till bra vinkel när man ligger i sängen och tittar tex. Kanske en något man ska vänja sig vid men det är rätt svårt att hitta ett bra sätt att ha plattan i knät och sitta och surfa. (skriva url osv tänker jag på) och samtidigt ha bra vinkel.
I övrig har jag fått allt att funka. Streaming från Upnp mediaserver. Market är igång , smal statusbar osv osv. Nu blir det pill med utseende som nästa steg. Ska forska mer i hur bra den Recoveryn som finns funkar och ev. lägga in den. Kanske tar en titt på CM6 eller 7 också.
Om man inte har köpt en massa appar på Market , och inte bryr sig så mkt om vilket OS det är i plattan , då hade jag hellre tagit iPad är väl slutsatsen. Bryr man sig om det , så känns denna hyfsat prisvärd. (Jag har inte riktig koll på hur pass vass proppen i denna är jämfört med en iPad men det jag sett i grafikväg hittills är inget som inte funkar på iPad...)
Mina intryck efter första kvällen med POV Mobii. 8)
edit2: Jag inser nu att jag låter väldigt negativ och det är jag faktiskt inte. Betraktningsvinkeln är inget jättebekymmer , och man 'lär sig leva med det' antar jag. Jag trodde dock att den skulle vara bättre, OCH det är såhärlångt det enda negativa jag kan se. Skärmen är helt ok i övrigt. Körde en 1080p .avi som sagt och det är mjukt och ser fantastiskt ut. Ljudet i högtalarna är kanske inte HiFi men det funkar hur bra som helst för slötittning på tv-serier och filmer , som är det man använder en platta till , i min skalle iaf. Om jag vill se en fet film med allt vad det innebär då drar jag igång TV'n med hemmabio osv...
Last edited: Mar 18, 2011