Problem: Power-knappen fungerar inte efter jag var ute i regnet

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av HyvelTjuven, 25 dec 2013.

  1. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    God jul på er allihopa, jag var ute i regnet idag med telefonen i fickan och blev tämligen dyblöt, jag kom in och torkade av den och det verkade som att den fungerade som den skulle men efter en stund när jag använde telefonen ploppade avstängningsmenyn upp, utan att jag ens tryckt på knappen och nu fungerar den överhuvudtaget inte.

    Jag misstänker att min telefon kan ha blivit vattenskadad men den stora frågan är vad man kan göra åt detta, jag har en custom rom som tillåter mig att använda volymknapparna för att väcka telefonen men jag kan inte släcka den eller få upp powermenyn alltså.

    Så vad ska jag göra? Ringa och försöka få det fixat på garantin eller går det att fixa relativt enkelt på egen hand? (jag har aldrig fixat en telefon på detta vis förut)
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Garantin kan du inte använda när det är du själv som orsakat problemet och framförallt inte vid en vattenskadad telefon. Verkstaden kommer inte ens försöka att åtgärda ett fel om telefonen har fått vatten på/i sig.

    Jag skulle istället rekommendera dig att lägga den i en påse ris i något dygn och hoppas på det bästa.


    Skickat från min iPhone 5s.
     
  3. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ska lägga den i ris först och främst ja.

    Om det inte fungerar funderar jag på att öppna upp telefonen för att kolla om "vattenskademärket" har blivit utlöst, något som ändå inte verkar allt för komplicerat, om så är fallet att det inte blivit utlöst kan jag dra in stock image på den och vara glad.
     
  4. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Phew, knappen har nu börjat fungera igen utan att jag faktiskt gjort någonting, jag älskar självläkande elektronik.