Powerknapp/skärmproblem

Diskussion i 'Desire S' startad av Eureniuz, 4 apr 2012.

  1. Eureniuz

    Eureniuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har säkert tagits upp tidigare men jag hittar inget. Ibland kan jag inte "väcka" min telefon genom att trycka på powerknappen. Ringer det på telefonen så väcks den inte heller, jag måste stoppa in laddaren för att den ska hoppa igång.

    Har jag ingen laddare till hands så måste jag rycka batteriet. Vad beror detta fenomen på? Någon som vet. Har testat att återställa osv, testat att kryssa för "säkra uppgifter" och alla andra trix man kan tänka sig...

    Det dyker upp med jämna mellanrum och är jävligt irriterande.

    Tack och trevlig påsk

    Mats
     
  2. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tyvärr en känd bugg som dock inte alla råkar ut för. En vän till mig blev less och lämnade in sin, min har dock aldrig haft problemet.

    Jag har inget bra råd, inte säkert att en fabriksåterställning löser det men det kanske är värt ett försök.

    Sent from my Lumia 800 using Board Express
     
  3. p-son

    p-son Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. krax

    krax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Har haft samma problem / bug sen senseuppdateringen för ett halvår sedan. Grymt irriterande, det är kopplat till att man pratat i telefon och avslutat samtal.

    Jag har märkt att om man ser till att hoppa till hemmaskärmen, dvs. trycker ett gäng gånger på homeknappen, när man avslutar samtalet så inträffar det inte. Men som sagt, otroligt frustrerande när man är på språng och plötsligt ringer telefonen och man inser att det inte går att svara. Man kan väl bara hoppas att det löser sig i nästa uppdatering.

    Jag har gjort farbriksåterställning och det hjälpte inte alls.