Prata om vad du vill ang desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av bergsby, 6 apr 2010.

1. Speedmaster

Speedmaster Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Var i världen befinner du dig? Färja österut, helikoprer mot ukraina, Kalmar, huvudlager i X, :). Vår utpost mot levranserna...

2. Kaveh

Kaveh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svar från Mobillagret:

"Hej!
    Vår leverantör har dessa fysiskt på lager, har pratat med dem så sent som idag och de har lovat att de ska gå från dem direkt till våra kunder på Måndag så ska inte vara några problem!"

Hmm.... verkar lovande, jag inväntar måndagen för mer info.

3. dr0id

dr0id Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hos vilka?

4. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    men tyvärr så är ju inte Dialect pålitliga, jag har väntat i ett halvår på grejer som konstant ska komma inom några dagar eller "nästa vecka" som supporten konstant säger, efter halvåret avbokade jag, lägg där till andra negativa erfarenheter som jag har av Dialect.
    så aldrig mer Dialect för min del.

5. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Vilken hysteri kring en lur, ni får den förr eller senare, andas ut :) Den som väntar, väntar på något gott! kom ihåg det....

6. Toknicke

Toknicke Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmmm kan man då verkligen påstå att man har dem i lager? ;)

7. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Haha, jag håller med dig. Jag som brukar tycka att jag är ivrig, men när man kollar på olika forum i just HTC Desire och Sony Ericsson X10 trådarna innan den kom så vet jag inte om man ska bli rädd? Endel är ju så prylgalna så det är skrämmande åt det faktiskt :)

8. sway

sway Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har köpt mobiler i samma butik i 13 år nu.. Det är en dialectbutik numer(blev uppköpta i dialectkjedjan för några år sedan). Men under dessa 13 år som kund i denna butik har det aldrig varit något problem. De brukar fixa precis allt. Från att få rena missöden av mig till att hanteras som ett garanti ärende, till att ordna fram de tillbehör eller telefoner jag vill ha. Brukar bara maila min säljare där så får man svar på en timme..

Men detta kan ha att göra med butikens servicanda och kanske inte dialect som moderbolag.. Hoppas dock att det stämmer med den 19/4. Lär få ett mail om det i nästa vecka...

9. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Jag befinner mig i Kalmar..
    Angående Dialect så ska dom få in Desire på onsdag dom också. (pålitlig källa)

10. Lenax

Lenax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

EN GÅNG FÖR ALLA...En del återförsäljare/operatörer har möjligen redan råkat få in Desire (svensk då alltså) MEN...INGEN får sälja den förrän onsdag 14 april till kund. Det har enligt en säljchef på Elgiganten gått ut mkt klara besked från HTC om en gemensam release onsdagen 14 april. Jag försökte med en luring med att kanske bara släppa en till mig men han var benhård och dom skulle kunna "råka illa ut" i framtida releaser om man inte höll sig till detta nu. MED ANDRA ORD...ta det lugnt och se fram emot ONSDAGEN 14 april!

11. Simonarvestrand

Simonarvestrand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Cdon litar jag inte på en sekund längre. Blev irriterad på att dom inte ens skickat ett mail och berättat att telefonen är försenad, va på resande fot och hoppades på att den skulle kommit när jag kom hem men så kikar man på deras hemsida åhså har dom flyttat fram datumet.

12. Simonarvestrand

Simonarvestrand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stämmer detta så är det ju ännuvärre av cdon som säger den 12e

( va bara tvungen att skriva detta inlägg för att få mitt 100e inlägg :P )

13. Reinhold

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    3 säger exakt samma sak:

14. Lenax

Lenax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Förmodligen får dom in Desire 12/4 och skickar då ut den till kund så man har mobilen den 14/4.

15. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag var in på TRE i Uddevalla igår, och frågade ifall dom hade fått in Desire, men hon sa att det är sen leverans, så den 12e. Då sa jag att jag får komma tillbaka på Måndag. Gör det sa hon då. Så det verkar ju som dom kommer börja sälja på Måndag redan, iallafall enligt henne då hon tyckte jag skulle komma tillbaka på Måndag då dom fått in telefonerna.

16. Reinhold

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    @Spuute Lita inte på henne. Hon är troligtvis ganska långt ner i kedjan. Att en kiosk i Uddevalla skulle börja sälja på måndag när HTC satt releasedatumet till på onsdag håller inte. Ganska enkel matematik det där. Uddevalla + hon = nähädu!

17. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Planen: att gå i ide några dagar

Nu lämnar jag vardagen och denna ovissa väntan och sticker till fjälls. När jag kommer tebaks ligger min nya Desire och väntar. Smart va?!

18. Kaveh

Kaveh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Intressant, har idag varit i kontakt med Onoff, Mediamarkt och Elgiganten.

Alla sa att de får in på måndag, någon sa kanske tisdag. Men alla tre sade att de inte börjar sälja förrän Onsdag då det är då HTC satt som säljstart.

Så det verkar stämma som många nu skrivit att det är en gemensam säljstart. den fjortonde.

Enligt alla de jag pratade med har det heller inte varit förseningar, de har bara inte fått veta när leveransen kommer förrän förra veckan och det har aldrig varit tal om tidigare leveranser.

Min teori: Alla dessa nätbutiker och operatörer som satt ut tidigare datum har varit fulla av skit. De har satt ut tidigare datum, dragit in bokningar, sedan försenat leveransdatumen några dagar åt gången så man inte tappar suget helt. Telia t.ex. ville förmodligen inte ändra från 22 Mars till 14:e April eftersom en hel del skulle säga upp sina bokningar.

Nåja, jag har nu sagt upp alla mina bokningar förutom den hos Mobillagret, det blir inte mycket billigare än hos någon annan, men jag blev så sjukt imponerad över att han svarade på ett mail klockan 00.24.

19. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    694
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Men jag förstår inte, det kvittar vilken dag man sätter ett datum, alla kan ju ändå inte få telefonen samma dag ? allt har ju med postgången och göra om det blir försenat eller inte jävla trams bara släpp luren så folk kan köpa den för fan, sen en dag hit eller dit whats the difference.. illa skött av htc och alla inblandade som ger datum hit å dit..

20. ante_ante

ante_ante Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Hmm 14:e är ju inte lockande , dock är www.expansys.se mer lockande med sina 100+ i lager. Men 5000kr inkl frakt mot momsfritt från dustin för 4000kr. Lika bra å vänta kanske :) Svårt är det.......