Prata om vad du vill ang desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av bergsby, 6 apr 2010.

1. jhur

jhur Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vet ni hur det blir med ångerköp om man har beställt från mer än ett ställe?
    Man har alltid 14 dagars öppen köp på internet va? Så länge man inte öppnat telefonen man vill skicka tillbaka borde det inte vara något problem va?

2. BigF

BigF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    538
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Mailade med PC City på morgonen. Deras lurar är försenade till 22/4... Avbeställde direkt och hörde av mig till Johan på Mobillagret som bedyrade att de hade dem i lager. Lade en beställning och har den förhoppningsvis på onsdag.

3. Lenax

Lenax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Mobillagret skulle nog kunna ha Desire på lager men får inte skicka den förrän i morgon (eller i alla fall inte så kund kan ha den i hand förrän på onsdag)...Skulle gissa att en lev. som bryter mot den gemensamma releasen kan förvänta sig reprisalier från HTC vid kommande releaser.

4. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jag har varit i kontakt med Mobillagret och enligt deras leverantör så ska de ha telefoner så det räcker, klippt och klistrat nedan från deras svar:

Först på frågan om deras lagersaldo på hemsidan verkligen stämmer och om de har telefonen i lager:

Sen på ytterligare ett e-postmeddelande från mig efter att jag la en beställning hos dem och frågade om de verkligen har telefoner så det räcker och kan garantera leverans senast onsdag:

Snart lunch, jag återkommer när jag har hört mer från dem, om det verkligen är en nordisk version (med svenska som standard utan tredjeparts applikationer) och om de lyckas skicka telefonen så att jag har den senast onsdag så blir det ett riktigt bra betyg på Prisjakt!

5. Jimo

Jimo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Snackade med en polare på Telia och var likadant där, att så fort dom får in Desire så måste dom vänta till's "go-go'et" från HTC, dom fick inte ens öppna och kika på lurarna själva ^^

6. MrBlom

MrBlom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmmm bara en tanke
    men X hade en firma typ "Mobillagret"
    och vill försöka sälja lite extra
    så kanske X skulle försköna/ljuga om lager saldo
    (om leverantören har lovat att dom ska komma) för att få extra beställningar

men man vet aldrig

Vore dok intreseant å vet om dom kommer på onsdag

7. hnhl

hnhl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Intressant! I fredags mejlade jag till pc city som svarade att telefonen skulle skickas till mig 12/4, samma dag som dom skulle få in den i lager...

8. Pinnacle

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Absolut, det är inte alls omöjligt att det är så men Mobillagret har fått bra omdöme på Prisjakt tidigare och jag litar på konsumenterna.

De (Mobillagret) skriver även:
    För att snabba upp leveransen valde jag även fraktalternativet "Express 1 dag", ordern lagd i morse så telefonen ska alltså enligt deras leveransinformation skickas idag och bör vara framme i morgon.

Jag tvekar inte en sekund att avbeställa min order om jag inte har fått ett kollinummer som går att spåra på posten senast i morgon.

9. Pinnacle

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jag är nog böjd att hålla med dig faktiskt.... :P

10. Quist

Quist Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

När exakt beställde du?

Jag la en beställning i fredags kl. 13.30 svensk tid och fick sedan löfte om att den skulle skickas då i fredags men det blev inte av. Sedan där på kvällen och genom helgen stod det att allt var klart och den skulle bara packas och skickas.

Nu står det 3 dagar igen! Har kontaktat dem per mejl men inte fått svar än. Bara undrade när du beställde då jag hört från en annan här som beställde efter mig vars telefon redan skulle vara på väg.

11. fleischer444

fleischer444 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

12. Mobilotta

Mobilotta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag frågade, men det visste han inte, bara att det var inte troligt att jag skulle få någon... Innehåller de kryponit eller nåt annat som är skitsvårt att få tag i så de bara kan tillverka 10 i taget?? :ehm: Fö: kön på katshing krymper, nu nere på 323. Alltid nåt. Man får vara glad för det lilla. Någon som hittat motgiftet btw?

13. Pachan

Pachan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Inkommer i lager 13:e april enligt tres hemsida :(

14. Pinnacle

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    En god bok?
    Ett kul spel?
    <Infoga valfritt intresse här> att fördriva tiden på i väntan på leverans?

:cool:

15. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Men detta har ju 3-Erik sagt hela tiden (sen i torsdags). Att HTC skickar idag, att 3 får imorgon samt skickar imorgon och att vi får på onsdag.

16. andreas.trygg

andreas.trygg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

jag kan rekommendera Infiltratören av Lasse Wierup, som bla skrev Svensk Maffia som oxå är en god bok :P

17. Xeinon

Xeinon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick lite goda besked idag på telefon. Ringde sibas kundtjänst och fick då reda på att de kommer sälja HTC Desire i butik redan imorgon. Hon förklarade varför det stog den 14e på hemsidan med att de tar en extra dag att skicka iväg de som beställs på nätet då de nyss fått in telefonerna. Dock ska dessa redan har anlänt till flera av Sibas butiker och enligt deras uppgifter så får de börja sälja dessa imorgon!

Ska upp med tuppen imorgon och boka en direkt!

Dessutom är Siba billigast om man har siba-kortet :). (dock gillar jag ej siba, men har lagom med goodwill från dom efter otroligt mycket krångel för några år sedan med jens of swedens mp3spelare som min flickvän köpte, de blir som små gulliga hundvalpar när vi kommer in då de vet att de gjorde bort sig totalt då).

18. Pachan

Pachan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Oh det missade jag. Nu får man bara hoppas att posten inte strular till det med paketen! :teeth:

19. Quasse

Quasse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Men är det rimligt att tro att dom ska hinna packa upp sin leverans och få in alla telefoner i deras system för att sedan hinna skicka iväg till konsumenterna på samma dag? Tycker det låter lite naivt att tro att dom skulle klura ut det. Men man får väll leva på hoppet.

20. tonebank

tonebank Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som tur är, är det inte posten som får det prestigefulla uppdraget. DHL kommer att ha hand om leveranserna till kund. De kommer till deras utlämningsställe (oftast granne med postutlämningsställena).