Prata om vad du vill ang desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av bergsby, 6 apr 2010.

1. ohlinj

ohlinj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan man börja fira att man har fått betala telefonen hos Katshing nu?!? Lär ju komma på Onsdag eller? :D:D

2. JockeLi

JockeLi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag håller fullständigt med dig om att säga upp sig från jobbet är över gränsen. Men jag betvivlar bara att man är kriminell eller redo för rättpsyk bara för att man ser en chans i att få en mobil lite tidigare.. Om det funkar så kommer jag campa med honom nästa gång när jag byter mobil.

3. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Jag har redan abonnemang hos 3.
    Och det där med ekonomi och sysselsättning, sånt löser sig.
    Inte ofta det kommer imponerande prylar som Desire. Gäller att passa på!

4. ohlinj

ohlinj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hahaha, helt rätt! Det finns inga genvägar till att få den perfekta prylen lite tidigare. :D

5. k0ck3n

k0ck3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det roligaste med den komentaren är nog att Nexus one har varit ute ett tag, och med den dedikationen hade det nog inte varit några problem att beställa från USA

6. cribbon

cribbon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hrm ... när tror ni man kan få den i butik hos tre nånstans i Stockholm? Orkar inte beställa mer saker från internet :D
    Vill bara gå in, förhandla om mitt abbonnemang på tio sekunder och gå ut med en låda med lite schysst innehåll!

7. Reinhold

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Det där med import är inte min grej. Det blir bar massa strul o man ska hålla på lägga in svenska saker för att allt ska fungera. Jag vill ha en redig telefon inget hemmabygge.

8. Saidfun

Saidfun Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sense ?

9. wanduz

wanduz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upptäckte för någon timma sedan att min order hos katsching är färdig för leverans, 3528:- med förlängd bindningstid (24 mån) med telenor 199 abb, men upptäcker att jag inte kan betala nu, då jag är bortrest över veckan och inte har handelsbankens sabla dosa med mig, och det krävs tydligen..jämmer och elände, bomber och granater, ville ha telefonen färdig att hämta ut när jag kommer hem.

Men, MEN, upptäcker nu av en slump att telenor lagt till fler abonnemangsmöjligheter på deras sida. Tidigare gick det bara att beställa desire med deras olika surf paket och tala fritt eller vad deras 699:- abonnemang heter.
    Hos telenor kostar telefonen nu 2400:- med samma abonnemang, 24 mån bindningstid och ingen förhöjd månadsavgift. Tur jag är typen som kan vänta en vecka (eller så) längre om jag sparar 1100:-

10. wally

wally Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ringde återigen till The Phone House- kundtjänsten och frågade när jag kunde hämta ut mitt förhandsbokade exemplar av Desire'n, jag fick som svar att försäljningen startar på onsdag den 14/4, pga att det hade varit förseningar i leveransen tidigare :)

11. Reinhold

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Nu trampar jag iväg. Har fixat så jag kan lägga upp twitpics. Förhoppningsvis fungerar texten också.
    Må Desire:n komma!
    [Länk-tips eftersom jag inte har någon smartphone atm]
    http://twitpic.com/photos/TheFL

12. Syer

Syer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Märkte nu att cdon ändrat så att dem har den i lager "leveranstid 1-3 dagar". Min orderstatus är oförändrad dock.

FredrickLarsson du är the shit, vilken dedikation, passion, vilket begär :D

13. Reinhold

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Det är väl detta som är livet? Jakten på den perfekta Androiden!
    Nej men, seriöst. Äventyr är det bästa jag vet.
    Synd bara att lastbilen och dess chaufför, som jag misstänker är Desire-sändningen, inte ville avslöja varifrån han kom.
    Ska tillbaks till lagret strax innan 7 när det öppnar för att kolla om han är kvar.
    (Han kröp in i sin lilla koja)

Lastbilen som jag såg tillhör Bengts Fjärråkeri i Örebro AB.
    Låter som ett typiskt "ringa-in-i-nöd"-åkeri som de stora leverantörerna tar hjälp av vid lite mindre planerade körningar.
    Det är alltså ganska sannolikt att jag bara var någon meter ifrån min blivande Desire.

Nu börjar det bli jobbigt.
    Tänk om jag inte får den imorgon?
    Tänk om 3 envisas med att den SKA gå iväg med DHL upp till Oskarshamn för att scannas och slängas omkring innan den körs ned hit till Kalmar igen. Bara för att kastas omkring lite extra innan jag, på ONSDAG, kan hämta ut den igen.
    Näe, så får det inte gå till.
    "Se livet från den ljusa sidan"-tänket fungerar inte alltid.
    Men om ca 5 timmar får jag åtminstone se pallen med alla dessa super-androider!

Last edited: 13 apr 2010
  14. JockeLi

JockeLi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste ju säga att jag tycker det är helt klockrent! Hoppas din passion lönar sig och att dom ger dig en telefon i förtid. Hade ju gett dom en del goodwill om inte annat. Och all pr är väll bra pr?

15. berjatroll

berjatroll Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Nu kan jag inte hålla mig längre, jag måste skriva att ni har fört ett riktigt bra jobb och undersökt och grävt för att få information om denna till synes underbara och tyvärr sena telefon från HTC :) Jag pratade själv med 2st 3butik-försäljare i Borlänge idag och frågade om leveransdatum etc, svaret jag fick var att de hade väntat att få in telefonen idag (igår 12/4), men hoppades på den imorgon (idag 13/4). Nu verkar det ju som att vi har bilder på en lastbil vid TRE:s centrallager som förhoppningsvis innehåller våra telefoner :) FredrickLarsson: Helt underbart initiativ! Keep up the good work!

16. Reinhold

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    @berjatroll Om bara klockan kunde ticka på lite snabbare! Börjar bli lite halvtrött nu och går jag o lägger mig så är det kört.

17. Reinhold

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Kom nyss på att det faktiskt borde gå att få ut min Desire om lite drygt 2 timmar.
    Telefonerna kommer på pall och ligger troligtvis i lite större lådor, tänk flyttkartong. I flyttkartongen ligger det säkert 4-6 lite mindre lådor som i sin tur är stolt bärare av kanske 36 Desire-boxar. När dessa är urplockade så finns väl bara 2 alternativ?

1: Lagerpersonalen fäster en fraktsedel direkt på Desire-boxen och inhämtnings-scannar och lägger i bur som lastas på DHL-bil som kör till Oskarshamn där allt sorteras och skickas vidare till rätt ort. Nackdelen här är väl att Desire-boxen kanske är lite liten + att den "förstörs" av fraktsedeln.

2: Allting är förberett och på lagret ligger färdiga kit-boxar som bara ska kompletteras med varsin Desire-box, tejpas igen och skickas iväg på samma vis som i alternativ 1.

Hur som helst så _borde_ det gå att jag får min Desire utan att den behöver läggas i kit-box och skickas iväg på en helt onödig dygnsfärd till Oskarshamn och sen tillbaks till Kalmar. För det måste ju finnas 3-personal på lagret. Och det är väl kanske det som är det största hindret för att jag ska kunna få ut min Desire. Att 3-personalen inte vill lämna ut telefonen före "säljstarten" på onsdag. Men då har vi ju detta med goodwill som JockeLi skrev om.

För visst skulle det väl ge 3 några pluspoäng att stilla denna förvirrade persons hunger efter tidernas mest eftertraktade mobila enhet? Jag sa ju faktiskt upp mig med omedelbar verkan för att äntligen få uppleva det jag gått och längtat efter sen Bravo-tiden.

Fast det är klart. Det ska vara lika för alla och en dag hit eller dit gör väl inget.
    Fast det gör ju det!
    Två timmar kvar nu.

18. regge

regge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ska bli spännande och se om min kära desire packas idag på webhallen ...*håller tummarna*

19. dirtydirt

dirtydirt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

får se om man får något kolli nummer idag från telia

20. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

@FredrickLarsson Haha skön läsning om din närkontakt med Desire-lastbilen och trakasserierna av föraren från Bengts Fjärråkeri i Örebro AB. :) Hoppas du får telefonen först av alla från lastbilen. Det är du värd!!