Problem: Prioriterat läge - stör ej

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Vispen74, 7 jan 2015.

  1. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Översättningen i Lollipop gällande Prioriterat läge är så dålig att jag fick slå över till Engelska för att förstå hur det är tänkt.

    Problemet nu; jag har ställt in prioriterat Läge varje veckodag kl 21 till 08, och endast valt att ha samtal prioriterat. Problemet är bara att alla notifieringar väsnas lika mycket ändå, som systemstöd och SMS. Stjärnan syns bredvid klockan, och under ljud visas "stör ej" helt korrekt.

    Någon som känner igen sig eller vet jag gjort fel?
     
  2. breaking_paul

    breaking_paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2014
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Dom har lagat något som inte varit trasigt. Jag har stora problem med att sätta larm fortfarande.
    Vill på natten bara ha så att folk kan ringa mig och att mina alarm hörs. Men så mycket annat stör mig i "prioritets" läget så jag sätter det bara på "stör ej" Så får använda min Lumia mobil som larm numera.

    Helt för mycket att pilla med. Ta isåfall tillbaka riktiga profiler som på 90-talet :)
     
  3. breaking_paul

    breaking_paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2014
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  4. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Tack! Den där guiden var bra. Var dock tvungen att ändra till engelska på telefonen för att fatta. Vet inte om det är den svenska översättningen som är sne men logiskt är det fanimej inte!
     
    breaking_paul gillar detta.
  5. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Får hoppas att Samsung fixat det i TouchWiz (även om LG inte fixade det i OptimusUI), annars får det bli 4.4.x tills Google fixar skräpet själva. Men de verkar vara dåliga på kontakt med verkligheten om man tittar på hur de misslyckades med Maps...
     
  6. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Problemet för mig med nya prioritetsläget är att på natten så laddar jag och då vibrerar den när den laddat färdigt färdigt fast man har på prioritetsläge. Enda jag vet som funkar är att sätta på stör ej med timer på typ 2 h. Men det är opraktiskt ibland om jag vill kunna få ett larm inom dom timmarna.

    Vet någon hur man stänger av batteriet fullt notifikationen?