Prisjakt 2.3

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Timo@Prisjakt, 29 nov 2013.

1. Timo@Prisjakt

Timo@Prisjakt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

2.1.0 finns nu att uppdatera till. Ändringarna är de som finns i föregående post. (Exkl. den nämnda bonusgrejen)

2. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 015
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Kan ni inte genomföra så att man kan stänga av push notis på alla saker man bevakar och inte gå in till varenda produkt och stänga av?

3. Timo@Prisjakt

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Kan jag absolut ta och titta på. Vet vi någon gång fått förfrågan om att göra tvärtom(ändra alla till Push). Skriver upp på Todo-listan.

ASR gillar detta.
  4. Timo@Prisjakt

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Såhär 30minuter efter att Android L Developer Preview släpptes så har jag testat appen lite kvickt och hittat en grej med vår "boll" som inte fungerar så bra. Fix för detta så småningom.

Bild på appen med de nya kategoriikonerna som kom på plats idag(eftersom vi har helt ny Design på www.prisjakt.nu)

Facemeat gillar detta.
  5. Timo@Prisjakt

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Det verkar ha varit strul med appen i helgen. Det ser ut som att det är något med servrarna/vårt nya api som satt en och annan käpp i hjulet :( Problemet håller på att undersökas iaf

edit: Problemet är nu löst. Först var det fel med våran egna rate-limiting på vårt nya API. Sedan var det ytterligare fel som gjorde att vissa hade svårt att nå våra servrar (Vi misstänker dock något med vårat SSL-certifikat).

Last edited: 22 jul 2014
  6. Timo@Prisjakt

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Det här med sol och värme är inte riktigt min grej. Så nu har det dykt upp en ny version:

2.2:
    - Ny design på menyn.
    - Kategoribeskrivning synlig inne i kategorier.
    - Möjligt att skapa genväg på sin hemskärm för att enkelt starta streckkodsskanner.
    - Ändra notifieringsinställningar (ljud / vibration).
    - Möjligt att använda sig av en extern streckkodskanner istället för den inbyggda.
    - Div småändringar/fixar.

Trevlig sommar på er.

// Från ett svalt kontor

bernard, Donadoni och ASR gillar detta.
  7. Timo@Prisjakt

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Man märker det går lång tid mellan releaser när vid 2.2 pratades det om sol&värme och precis nu i samband med 2.3 så är det åter långbyxor som gäller.

Changelog v2.3:
    - Våra okategoriserade produkter kan nu hittas i sökresulten. Det är dvs länkar till produkter hos butiker som vi ännu inte indexerat in i vårat egna produktsystem. Så om man söker efter sådant vi inte har kategoriserat så kan man nu hitta detta, allt från toner till ostkaka.

- Ny vy: Profilsida. Bevakningar har flyttat in hit och här kan du även hitta omdömen som du skrivit. Mer funktioner kommer att hitta in hit vid senare skede.
    - Stöd för att få upp bevakningsnotifieringar på din Android Wear enhet.

bernard gillar detta.
  8. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 015
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Varför har ni valt att lägga till reklam som förstör appens funktion? T.ex så går kan in på heta produkter och ska trycka på Playstation 4, istället öppnas reklam från Aftonbladet.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk

Laputa, Sweden2 och jnsson gillar detta.
  9. ClefvenMobile

ClefvenMobile Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Laddade ner appen för 15 minuter sen, första intrycket... väldigt smidig. Älskar det enkla sättet jag kan gå bakåt med hjälp av flikarna i toppen av appen. Enkelt att scrolla efter priser, läsa recensioner och hitta telefon specs.

Ville tillägga: Jag prövade appen på Oneplus One, om det är till någon nytta!

10. _booty

_booty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Hejsan Timo,

Mycket bra app, bra jobbat! Har faktiskt inget att klaga på! Kanske att reklamen i botten är något stor ;)

Jag har skickat ett PM till dig också, med en liten kodfråga.