Prisvärd Smartphone.

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedish Berserk, 2 okt 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Swedish Berserk

Swedish Berserk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej! :) Har letat efter en bra Android mobil allt från Xperia Arc till ZTE Blade. Har nu bestämt mig för att lägga max runt 2000 kronor +/- 200 kronor.

Här är kandidaterna:

Ideos X5

Huawei U8800 Ideos X5 - Mobiltelefon - Hitta lgsta pris, omdmen och information

ZTE Skate

ZTE Skate - Mobiltelefon - Hitta lgsta pris, omdmen och information

Samsung Galaxy Ace

Samsung GT-S5830 Galaxy Ace - Mobiltelefon - Hitta lgsta pris, omdmen och information

ZTE Blade

ZTE Blade - Mobiltelefon - Hitta lgsta pris, omdmen och information

Så där har vi kandidaterna! :) Har en Sony Ericsson W700i nu så vad jag än väljer kan det bara bli bättre! Har fastnat för ZTE Blade ser riktigt bra ut för ett överkomligt pris. Men den har endast Android 2.2 och jag vet inte om 2.3 är planerad till den? Om man skulle lägga in Cyanogenmod på den så bryts garantin antar jag? Annars ligger ju Skate eller Ace bra till med tanke på att de kommer med 2.3 direkt. Huawei design gillar jag skarpt och skärmen verkar vara lagom stor men återigen kör den på 2.2.

Så vad tycker ni är bäst av dessa? Eller ska man rent av vänta in Ice Cream Sandwich innan man tar ett beslut?

Tack på förhand! :)

2. -klyftan-

-klyftan- Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

om du vill ha en bra telefon som är snabb och prisvärd, så tycker jag personligen att du ska satsa på en SonyEricsson neo, finns att köpa för 2500.
    enligt vad jag hittat angående ics så ska de komma ut som en uppdatering till neo genom PC companion!

Swedish Berserk gillar detta.
  3. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Huawei U8800 är ju helt klart bäst av dom. Den är i en helt annan liga än dom andra tom.

Galaxy S gick att få tag på för 2200:- för ett tag sedan, tror det va mediamarkt som hade det priset. Skulle rekommendera en sån om erbjudandet finns kvar.

Fördelen med en Zte Blade tex. är att den har officiellt stöd från cyanogenmod. En blade med orginal rom är inte speciellt rolig :)

4. Swedish Berserk

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för era svar! :) Jag hade gärna tagit en Xperia Neo men den har tyvärr krypit upp mot 2800 kronor igen. Blade med Cyanogenmod är riktigt intressant. Så man kanske ska nöja sig med en sådan? Vet ni om Blade kommer få 2.3 inom en snar framtid?

Sen twisted1 Samsung Galaxy S den kostade väl 2222 hos Mediamarkt innan? Om de har kvar det erbjudandet är den ett givet köp. :P

Än en gång tack för er hjälp! :)

5. Swedish Berserk

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har kollat nu på förmiddagen efter mobiler under 1500 kronor som utmanare till Blade.

Där är två stycken:

Optimus One

LG P500 Optimus One - Mobiltelefon - Hitta lgsta pris, omdmen och information

Samsung Galaxy Gio

Samsung GT-S5660 Galaxy Gio - Mobiltelefon - Hitta lgsta pris, omdmen och information

Är dessa mer värda att ta än Blade? De verkar baseras kring A11 allihopa men Gio är klockad i 800mhz vs 600mhz för de två andra. Plus att dessa två kör 2.3 från start. Är det fortfarande Blade som gäller vad tycker ni?

6. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Sony Ericsson Xperia Neo V - Mobiltelefon - Hitta lgsta pris, omdmen och information

Neo V? 5mp kamera istället för 8 som på vanliga neo

7. Swedish Berserk

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

8. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Sist jag var på MM (förra helgen) köpte jag en Galaxy S för 2222kr, ord pris var 2490 stod det..för det priset skulle jag också anse det som ett givet köp i jämförelse med dom telefonerna du tittat på!

9. Swedish Berserk

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja har de samma bra pris i Skåne är det ett givet köp utan tvekan! :) Vad säger ni om en ZTE Skate? Kan det vara något värt att spana in?

10. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Absolut, 2490:- är ett bra pris också.

@TS problemet med ZTE Skate är att den har gammal hårdvara, samma som Blade i princip. Då är U8800 ett mkt vettigare val. Eller SGS .. :)

11. Swedish Berserk

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo jag såg det den kör på samma SoC som Ace och Gio. U8800 står att den körs i 800mhz med en Qualcomm Scorpion SoC. Den borde prestera bättre än en ARM11 SoC på samma frekvens antar jag?

Om MM har erbjudande på Samsung Galaxy S för 2500 kronor eller neråt kommer jag köpa en sådan. Men annars står det mellan ZTE Skate eller U8800. Antar att U8800 är det bättre köpet med nackdelen att den kör 2.2.

12. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    ZTE Skate, hmm - en ok mobil..tror dock att den kommer lagga mycket då den har en sån pass stor skärm..batteriet i den ska vi inte ens prata om..enligt infon på (ZTE Skate vs. Samsung I9000 Galaxy S - GSMArena.com) så verkar det som att man inte ens kommer klara sig en dag vid normalt användande med det dom visar...tyvärr.

13. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Scorpion är mkt nyare än ARM11, skulle avråda från att köpa nåt med ARM11 öht(skulle kanske va Zte blade då men då är vi nere på lägre prisklass)

U8800 med 2.2 bör va mkt snabbare än en ARM11 på 2.3. Men en SGS är ju att föredra, den har ju både snabb cpu/gpu och 2.3 osv

14. Swedish Berserk

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för länken! Batteritiden på ZTE Skate såg oroväckande ut minst sagt. Får nog verkligen hoppas att de har Galaxy S till ett vettigt pris hos MM.

Mhhm okej. Jo jag vet att ARM11 är gammal så det kanske är dumt att köpa något baserat kring den. Får bli en Blade om jag köper något ARM11 baserat. Men som ni sagt är ju SGS att föredra. :) Och skulle inte den finnas till ett bra pris får jag nog kolla in en U8800.

Tack för all er hjälp! :P

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.