Fråga: Prisvärdaste abonnemanget med S III, Telenors 299:-?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Timilim, 3 jun 2012.

  1. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Funderar på att skaffa S III med abonnemang, är det Telenors 299:- per månad (24) med fri surf i 1 Mbit, 3 000 SMS och 149:- att ringa för som är bäst tro? Kikat runt lite men inte hittat något bättre...

    Och någon som vet nån kampanjkod man kan använda till detta i så fall? :)
     
  2. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Riktigt bra deal. Min vännina tog den för 299, men jag började på 399/249pott/16mbit/internetdelning, då jag kanske ska använda den som modem i nya lyan. Internetdelning kostar 99extra i månaden, men den tiggde jag mig till, plus lite andra saker, så det slutade på 389 för massa gött :) Kan verkligen rekommendera en säljare på Telenor Götgatan som heter Dennis Lopez. Riktigt ärlig och sansad säljare.
     
  3. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    3 har just nu ett erbjudande på 399 kr i pott (allt går att använda) inkl fri surf 10 Gb i 10 Mb hastighet per månad i 24 månader + en "gratis" Samsung Galaxy S3.
    Bindningstid 24 månader.
     
  4. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    2 400:- mer än Telenor, men för den som ringer mycket är det kanske bättre :)
    Gillar det där med att Telenor inte har något maxtak på surfen, även om man bara får 1 Mbit... 10 GB i tak hos 3 kan ju låta rätt okej idag, men om 1,5 år är det nog inte så mycket att hurra för (och man kan ju byta upp sig till 399:- hos Telenor med 16 Mbit när man vill :))

    Blir nog Telenor, men hade gärna haft en kampanjkod ;)

    Förresten, det följer väl inte med något mjukvarutrams från Telenor om man köper den från dem?
     
  5. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Telenor pott 349:- + 50:- förhöjd månadsavgift dvs 399:- mån fixade jag hos media markt. 1:- i affären. Tydligen någon deal Telenor och media markt har vad jag hört.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  6. Themilomax

    Themilomax Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Telenor har väll gjort om alla sina abb till 149,249,349 abb ?
     
  7. im_bored

    im_bored Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bara om du kommer in som ny kund/förlänger. Ska man bara byta abonnemangsform under bindningstiden är det dom gamla priserna som gäller.

    Och Telenor har en surfgräns. Den ligger på 15gb.
    Sänktes från 30 förra året till 15 nu i år.
     
  8. Themilomax

    Themilomax Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    aldrig hört talas om någon surfgräns i telenor
     
  9. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    "Mobilnätet är en delad resurs, vilket innebär att en enskild användare med extremt stor dataförbrukning kan påverka användarupplevelsen negativt för övriga användare i samma område. För att säkerställa en hög och jämn användarupplevelse för alla kunder förbehåller sig Telenor rätten att, i de fall där en användares förbrukning är extrem, tillfälligt under tider med hög belastning i nätet ge denne en lägre hastighet, upp till 0,5 Mbit/s. Med extrem användning avses dataförbrukning som överstiger 15 GB under de senaste 30 dagarna. 15 GB är en väldigt stor mängd data och motsvarar t ex 350 timmar strömmad musik, eller 150 timmar strömmad video."
     
  10. Themilomax

    Themilomax Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det är ju så långt utanför ramarna och sedan under en 30 dagars period att man kan ju knappt kalla det för en gräns, men den finns ju där :P
     
  11. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 187
    Mottagna gillanden:
    1 507
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Min son och dotter använder mer en dom 15 gb efter som dom inte har fast bredband och dom har aldrig råkat utför att få sänkt hastighet hos Telenor
     
  12. Pzycic

    Pzycic Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    337
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Detta stämmer tyvärr inte riktigt. Du kan mycket väl ändra till denna prisform även som existerande kund utan förlängning. Jag själv har gjort detta. Och någon surfgräns har dom inte. Dom har däremot en friskrivning i sina avtal som gör det möjligt för dom att sänka hastigheten för vissa kunder vid onormal hög användning. Jag själv ligger på mellan 20-25mb/mån och har inte fått någon varning ännu.
     
  13. Themilomax

    Themilomax Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    tror också det är BS

    Har alltid hört att det är fritt, givetvis kan de sänka om de märker nått fuffens, men de gäller nog hos alla op
     
  14. Mebius

    Mebius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vill bara att du ska veta att internetdelning fortfarande är gratis på alla abb :P Det är alltså omöjligt att ta betalt 99kr för tjänsten hehe... I övrigt så har telenor och tre de bösta dealerna utsn tvekan. 399 pott på 3 med 276 i pottavdrag ger 0kr/min/sms samt fri surf :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  15. shoffen

    shoffen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Beställde min ifrån Tele2 med abonemanget Snackis pott 369. Telefonen "gratis" och jag får använda hela beloppet. 29 öre sms/min. Dåligt med internet dock. 3 Mb med 6mbit/s.
    Turligt nog kör man mycket med Wifi hemma, och hos polare mm. Så man kommer bara märka av de dåliga hastigheterna när man är påväg någonstans.
    Total kostnad under bindningstiden blir 8856:-

    En jämförelse med deras värstingabb.
    Kostar 599 kr i månaden varav 3000 sms/min ingår. 5 Gb surf i upp till 10Mbit/s. Och då är 100 kr betalning av mobilen. total kostnad under bindningstiden är över 14 K...
     
    Last edited: 3 jun 2012
  16. skinza.se

    skinza.se Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Skulle aldrig köpa ett abonnemang med 1mbit surf...
     
  17. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Som du ser i texten så står det "tillfälligt", använder du mer än 15GB på 30 dagar och det är hög belastning i nätet så stryps du till 0,5Mbit under tiden det är hög belastning och sedan återställs din strypning vilket det Inte är hos andra leverantörer som håller fast strypningen tills de 30 dagarna har gått ut.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  18. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    För dem som inte sitter och tankar hem filmer på sin mobil så funkar det finfint.

    Och visst är det bra pris på ett abb. Betalar 429kr/månad för min htc one x och såg precis nu att jag kan få den för 329 med ett nytt abb. :(
     
  19. skinza.se

    skinza.se Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det är ju generellt sätt väldigt segt, oavsett om man laddar ner filmer eller inte. För mig är surfen det i princip viktigaste. Så skulle lätt betala lite mer för snabbare surf.
     
  20. Jaos

    Jaos Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har beställt min S3:a med Halebop Rubbet. Vilket abonnemang tror ni ger mest valuta för pengarna? Har ju wi-fi 2/3 av tiden. Halebop ger 4 GB i månaden, medan det är obegränsat upp till 16 Mbit/s med Telenors 249 pott. Vilka har högst surfhastighet i närheten av Växjö?