Problem att koppla till PC

Diskussion i 'Galaxy Z' startad av Sarshka, 18 okt 2011.

  1. Sarshka

    Sarshka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    För det första ska jag göra klart att min dator är nästan sex år gammal och att det kan vara i den problemet ligger. Vet ni då hur man fixar till det blir jag väldigt tacksam.

    När jag kopplar min telefon till datorn via den medföljande USB-sladden tar det lång tid innan datorn upptäcker den. Väljer jag sedan att gå in i telefonen via filhanteraren för att, till exempel, föra över en bild till datorn, får jag ett felmeddelande om att enheten inte fungerar.

    Startar jag Kies brukar det ta ett par omstarter innan den ansluter. Att synka bilder och videofiler är i stort sett omöjligt, att kopiera från telefonen till datorn går inte. Eller jo, ett par gånger har det fungerat men nio av tio gånger står den bara och laddar och ingenting händer, sen är datorn full av ofullständiga bild- och videofiler.

    Jag har prövat att ringa *#7284# och sätta den på modem, sedan tillbaka till PDA (hittade tipset via ett annat forum) och det fungerade. En gång.

    Säker borttagning av enheten fungerar heller inte, när jag försöker göra det får jag felmeddelandet att enheten inte går att stoppa.

    Telefonen är uppdaterad liksom Kies.

    Det här är vansinnigt irriterande! Vad ska jag göra för att det ska fungera?
     
  2. Johankp

    Johankp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lånar tråden, har installerat både KIES och New PC studio... men när ja kopplar in mobilen med usb sladden händer inget... ska få upp en meny på mobilen som ja ska välja PC studio läge.. men denna meny kommer inte upp.. nån som har nån idé på varför?
     
  3. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    inställningar -> program -> utveckling -> avmarkera USB-felsökning och då gör ett nytt försök.

    Sådant menu eller alternativ att välja finns inte.

    Om du slår USB-f. på kommer du kunna aktivera USB-masslagring - det är den enda optionen man har. USB-felsökning måste vara på tex ifall man vill flasha.
     
    Last edited: 31 okt 2011