Problem att programmera in fingeravtryck

Diskussion i 'OnePlus 6T - Allmänt' startad av krofo, 11 nov 2018.

  1. krofo

    krofo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Någon som har problem med det? Att programmera själva "huvuddelen" verkar gå bra, men när den vill ha sidor/kanter så tänds inte sensorn och efter ett tag säger telefonen att det hela misslyckades.

    Några tips?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 739
    Mottagna gillanden:
    44 736
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Förmodar att du testat omstart och provat igen? Det är dock möjligt att det är något fel på sensorn/kameran, tex att placeringen inte riktigt är exakt, i vilket fall det borde vara ett garantiärende.
     
  3. krofo

    krofo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Provade en fabriksåtersrällning igår = gick att programmera in fingeravtryck.
    Vad som blev annorlunda var att en ok/nästa knapp dök upp när man var klar med inläsningen av huvuddelen av fingeravtrycket, efter att klickat på den tänds sensorn och kanterna kan läsas in och allt är klart.


    DOCK när jag försöker programmera in ett till finger idag är beteendet tillbaka, dvs ok knappen för att gå vidare till kantinläsningen är borta igen!
     
  4. krofo

    krofo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Underligt beteende. Efter att ha programmerat huvuddelen av fingeravtrycket så kommer man hit. Här ska det vara en ok knapp (som jag minns) I markeringen. Denna ska man trycka på för att komma vidare och så sensorn tänds för att läsa in kanterna.

    Som synes saknas den, MEN om man chansar och trycker där knappen borde vara så kommer man vidare?

    Detta måste väl rimligen vara mjukvarurelaterat?
    [​IMG]