Problem att Roota efter lagt in Stock.

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Vezzlan, 5 maj 2013.

  1. Vezzlan

    Vezzlan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ett litet problem med min desire, om det är någon som vet vad man ska gör för att rätta till.
    Jag rotade min desire med Revolutionary eftersom jag hade uppdaterat den så pass att det inte gick med Unrevoked.
    Jag lade aldrig in någon custom rom, fixad lite med de färdiga programmen som jag hade installerade bara.
    Efter att lekt med telefonen ett tag, la jag sedan in stockrom [ROM]RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.29.405.5_Radio_32.49.00. 32U_5.11.05.27_release.
    Efter att ha haft den stockrom installerat ett tag fick jag nya tankar och ville lägga in en ny Rom.
    Stötte då på patrull. Telefonen kan inte öppna program som behöver root och det går inte att roota den med Revolutionary heller.
    När jag startar upp telefonen i boot så står det där högst upp Revolutionary med en HBOOT-6.93.1002.
    Som jag ser det är den fortfarande rootad men rootprogrammen som jag installerar säger ifrån att dom kräver root.
    Vill nu ha root igen och lägga in ny rom.
    Nån som vet vad som ska göras och kan hjälpa mig?
     
  2. Droid119

    Droid119 Guest

    Det är väl fel RUU du använder. eftersom din lur har 2.3.3 i think eftersom du har revolutionary HBOOT. Du måste först köra in rätt ruu som är gingerbread sen nedgradera hbooten sen flasha den hbooten som följde med i RUU:n. enjoy.
     
  3. Vezzlan

    Vezzlan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Telefonen säger idag 2.2.2. Men hur ska jag få in ny ruu om inte clockwork går att installera? Provat att installera den i comand promt men misslyckats med win 7.
    Telefonen beter sig som att den skulle vara orootad just nu.