Problem: Problem att synka filer via USB

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Ann-Cathrine, 30 jul 2011.

  1. Ann-Cathrine

    Ann-Cathrine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har försökt att ansluta mobilen till datorn via USB (har ej annan möjlighet via blåtand eller annat) och kunde efter många uppdateringar ansluta telefonen. Dock så verkar det endast funka med "MyPhoneExplorer", jag önskar hellre använda exempelvis Kies men i detta program så kan inte mobilen anslutas överhuvudtaget.

    Dessutom så går det inte att i "Utforskaren" se filerna, exempelvis bilder, man kommer överhuvudtaget inte åt något alls i telefonen. Det enda som kommer upp är två nya enheter "J" och "K" men dessa är tomma.

    Jag har redan angett att felsökningsläge är möjligt när telefonen ansluts via USB men detta hjälper inte.

    Jag har uppdaterat drivrutiner i datorn och manuellt försökt uppdatera drivrutiner av olika slag.

    Någon som har några tips?
     
  2. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Varje gång jag ansluter mobilen till datorn gör jag följande.

    1. Låt USB-sladden vara urkopplad.
    2. Gå sedan in i [Inställningar] - [Trådlöst och nätverk] - [USB-funktioner] och klicka på "Anslut lagring till dator".
    3. Du får nu upp en ruta där du ombeds sätta i sladden; sätt därför i USB-sladden.
    4. Klicka på "Anslut USB-lagring"

    Telefonen ansluts nu till datorn som ett USB-minne/Extern hårddisk. Ja, eller två snarare, om du har ett minneskort också. Nu är det lätt att kommat åt, ändra och flytta filerna i Utforskaren på datorn.

    (Innan jag drar ur sladden, brukar jag först koppla bort telefonen via knappen på displayen.)
     
    Last edited: 31 jul 2011