Problem: Problem att ta emot SMS

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av blysprutan, 10 jul 2017.

  1. blysprutan

    blysprutan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Nån mer som Har problem med Telenor och SMS.
    Har en längre tid märkt att SMS som folk skickar till mig inte kommer fram.
    Först viftade jag bort det som tillfälligheter.
    Men efter att ha undersökt det lite närmre så insåg jag att det är en ansenlig mängd sms som försvunnit.
    Detta är ju rätt illa med tanke på att fler och fler går över till SMS-avisering etc på brev/paket osv.
    Nåväl har varit i kontakt med Telenors kundtjänst och dom har varit allt annat än hjälpfulla.
    Senast pratade jag med någon på teknisk support som hade haft detta problem 2 ggr tidigare och i dessa fall berodde det på telefonen.
    i mitt fall har jag en olåst Samsung S6 edge plus.
    Nån som kan tänkas ha nån teori? Har tyvärr ingen annan telefon att testa med och det känns lite halvdumt att behöva köpa en ny telefon för att se om det blir bättre.
     
  2. Dezent

    Dezent Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2009
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    iPad Air 2
    Vet du om det tex är från en viss operatör som du inte kan ta emot SMS ifrån? Dessa fel beror oftast pga. ett styrningsfel i växlarna hos operatörerna.

    Det kan tex vara så att Teliakunder inte kan smsa till dig för att numret ligger kvar som "internt" eller att Telias växel skickar smsen vidare till Tele2 och inte Telenor.

    Oftast dyker dessa problem upp i samband med en portering.
     
  3. inact_0025

    inact_0025 Guest

    För våra tre kort i familjen är det tvärt om. Våra sms kommer inte fram. Har testat med övriga operatörer och dessa sms kommer fram.