Problem efter viloläget.

Diskussion i 'Galaxy Ace' startad av IvanBoring, 25 apr 2011.

  1. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Frugans ACE har haft en del hyss för sej. I bland när den legat i viloläge så går den helt enkelt inte i gång igen. Ingenting händer vilken knapp man än trycker på. Bara svart :(

    Jag måste sedan ta ut batteriet och sätta i det igen och boota om. Sedan funkar det. Detta har hänt tre gånger på en vecka så frågan är om man ska lämna in den på reparation eller finns det kanske någon annan lösning på detta?
     
  2. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Jag skulle prova att göra en systemåterställning.
     
  3. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Ska nog testa med det först. Kanske är någon app som hänger sej och telefonen. Får fixa det i morgon så ska vi se vad som händer. Så jäkla tråkigt när det är fel som bara kommer lite när det själv vill :(
     
  4. loeoef

    loeoef Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma problem! Mycket störande. Min syster hade ett likadant problem med sin HTC Wildfire så hon lämnade in den där hon köpt den och dom skickade den på reparation men det enda dom gjorde var att göra en Systemåterställning/'Återställning av fabriksdata' (som det står på våran ACE).

    Ska testa göra det idag hade jag tänkt :)
    Offtopic: Jag har mitt språk inställt på svenska och när jag går in på displayinställningarna på min ACE så står Bakrunder på norska. det står: 'Angi bakgrunn for startskjerm og skjermlås' under display. Byter jag språk till Norska så byter just den meningen språk till engelska. Mycket mysko.
     
  5. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    loeoef: Hur ofta "slocknar" din lur? Hjälpte inte systemåterställningen på Wildfiren?

    Ditt problem med språket för display verkar ju helknäppt:ehm: Kanske försvinner med återställningen. Man kan i alla fall alltid hoppas.
     
  6. loeoef

    loeoef Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Igår stängde den aldrig av sig, idag har den gjort det 2 gånger. Även 1 gång efter att jag nu gjort systemåterställningen. (Systemåterställningen hjälpte däremot på Wildfiren. Det kan ju vara någon 'speciell' systemåterställning som endast fabrikörerna kan göra. Vad vet jag.) "Språkproblemet" kvarstår. Så systemåterställningen verkar inte ha hjälpt. Ska gå upp med den till Expert där jag köpte den och fråga dom om hjälp imorgon. Återkommer då med vad dom sa :)
     
  7. JessicaElvira

    JessicaElvira Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma problem

    Hej!

    Jag har samma problem med min nya Ace som jag köpte för fem dagar sen. En eller ibland två gånger per dag går det inte att "väcka" telefonen när det gått i viloläge.

    Hur har det gått för dig med din tele?

    Någon som har några tips på vad som kan vara fel, ha idag testat uppdatera den, får se om det hjälper. Kanske får jag helt enkelt gå tillbaka med den och få den fixad...
     
  8. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Jag gjorde en fabriksåterställning för ungefär en vecka sedan och efter det så har den bara hängt sej en gång. Vet inte vad som var problemet men nu funkar den i alla fall.
     
  9. brus

    brus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma problem för min Ace, går inte väcka efter vila. Dör i sömnen? På min har jag i alla fall kommit på att det är WiFi som är problemet. Efter jag testat att köra helt utan WiFi aktiverat så har den aldrig låst sig. Dock har andra problem uppstått när jag ska aktivera WiFi så får jag ofta felmeddelandet "error" kort och gott och enda sättet att slå på det igen är att starta om luren.

    Kan ju tillägga att jag också testat fabriksåterställning men blev inget bättre efter det .
     
    Last edited: 9 maj 2011
  10. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Verkar ju som en del har det här problemet och det verkar dessutom inte finnas någon generell lösning heller. För min del så fixade det sig ju med återställning. Vi får väl hoppas att Gingerbread kommer snart och att denna irriterande bugg försvinner i och med det.
     
  11. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Jag har för mig att min varit lite buggig när man ska ur viloläge men den har alltid hoppat igång efter en stund.
    Men är det bara jag som har fått för mig att telefoner alltid börjar bugga innan en uppdatering? Tyckte att min DHD börja bugga en tid innan 2.3 kom samma sak med t.ex min gamla X10, kanske bara något jag fått för mig?
     
  12. makmaz

    makmaz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma problem, nu lur som jag köpte för 5 dagar sen, hängt sig 2-3ggr varje dag, skitstörigt
     
  13. Snailcookie

    Snailcookie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det enda som funkar för mig är att slå av WiFi. Då hänger sig aldrig mobilen i viloläge.
    För er som gärna vill ha WiFi igång, som t.ex. har tak på 3G surfandet eller har ett Sonos-system (som jag) finns det vad jag kan förstå ingen hjälp. :(

    Precis som andra säger så kan man ibland också få error när man ska ha igång WiFi efter att haft det av (för att slippa hängningar i viloläge). Får man detta error så är omstart av mobilet den enda "lösningen" jag har hittat.

    Sammanfattning: This suckes!
     
    DaLundh gillar detta.
  14. DaLundh

    DaLundh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det är ju bara att hoppas på en bugg-fix i den kommande officiella Gingerbread-uppdateringen.
     
  15. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Jag har nyligen haft min på service p.g.a. felet och vad man gjort mer än flashat om mobilen är jag osäker på. Den funkar i alla fall nu och jag har märkt att varje gång man väcker den så är inte WiFi i gång utan startar först efter ett par sekunder. Så det som hänt är troligtvis att det installerats någon "inofficiell" buggfix som stänger av WiFi i viloläge.

    Så bara in med telefonen och be dom fixa.
     
  16. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Dålig lösning om du frågar mig, tänk om man har på autosynk men vill ha det gå på wi-fi så stängs det ju av vilket känns ganska ilöa

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  17. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Japp, verkar mer som någon form av nödlösning i mina ögon. Hoppas dom har löst problemet när GB kommer. Nåja, nu ska den säljas så för min del spelar det ingen större roll ;)