[Problem/Fråga] Så trött på Telenor!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av jedijens, 26 jun 2011.

  1. jedijens

    jedijens Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Var en av de som förbeställde på Telenor. Fick hem min telefon som många andra här på forumet den 17e maj. Jag hämtade telefonen dagen efter och när jag packat upp den hittade jag en grå ring på skärmen, dessutom hade jag 1/3 gulaktig skärm. Jag ringde Telenor direkt och de sa att det var bråttom. Tydligen räknades DOAn på 7 dagar sedan dagen de skickat telefonen, de följande 2 dagarna var det helg efter de skickat. Sjukt hur man kan räkna så!

    Iallafall. Jag blev ombedd att gå till närmaste Telenorbutik, där de skulle byta ut telefonen direkt. Glatt traskade jag iväg till butiken. Säljaren i affären säger då att det inte går att byta internetköp i butik. Men jag talade min historia med kundtjänst och de ringde runt lite. Tror att jag stod där i 15 minuter. Efter dessa 15 minuter säger han att det nu skulle gå. Den glada minen kom tillbaka på mig och jag gissade att jag skulle få leka med min leksak den dagen. Han går ut på lager men kommer tillbaka tomhänt och säger att de inte har några men att de kommer veckan efter.

    Tålamod är inte min starkaste sida, så jag ringde återigen till kundtjänst och de skulle skicka nån slags DOA/service påse. Veckan efter hade ingen påse kommit och jag gick till butik. Till min förvåning byggde då butiken om så det var ju bara bullshit om att de skulle få in nya telefoner.

    Följande vecka fick jag inte heller någon påse. Jag ringde igen och de skulle nu skicka ytterligare en. Det var nu den 3e juni. Jag väntade och chattade/ringde till dem och de sa att båda påsarna var påväg. Den 7e fick jag nog och chattade med dem igen. Var väldigt arg så var lite aggressiv. Men fick tala med en vettig person som faktiskt skickade en påse. 2 dagar senare hade jag påsen och skickade in telefonen direkt. Den 13e hade Telenor tagit emot min telefon enligt deras sida och skickat den till Samsung den 14e. Jag tog kontakt med Samsung i Torsdags den 23e och de hade inte mottagit någon telefon. Fick tala med någon på Samsung och blev vidareskickad femtioelva gånger. Till sist sa en att hon skulle ringa tillbaka. Fick då ett samtal från Telenor om att telefonen var skickad och mer kunde de inte göra. Samsung hade inte mottagit någon telefon och mer kunde de inte göra. De skulle alltså bara vänta. Hon lovade att ringa tillbaka på måndag. Men det sjukaste av allt med det telefonsamtalet är att de trodde att det var min nuvarande Galaxy S, alltså ettan som skulle lagas. Men egentligen är det min SGSII som ska bli utbytt.

    Förjävligt vad man blir behandlad nuförtiden. Abonnemang + telefon är ju inte billigt heller precis. Ville bara avreagera mig lite här i tråden.

    Vad skulle ni gjort i samma situation? Finns det något jag kan göra?
     
    Last edited: 26 jun 2011
  2. JohnnyC

    JohnnyC Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kan lägga till en histora.

    Ringde kundtjänst för ett par frågor och tänkte jag skulle förboka SGS2 samtidigt.
    Frågade två gånger om han var säker på att jag fick bluetooth headsetet som var ett förbokningserbjudande.
    Hade en aning om att kundtjänst och deras internetshop inte var samma sak.
    Men nu fick jag ju svar på tal, "ja!". Månaden senare dyker telefonen upp, väntar ytterligare en månad men inget headset.

    Jag ringer och förklarar och får till svar att jag ska kolla upp vad headsetet heter och kostar så ska jag få pengar istället.
    Ringer någon vecka senare och får prata med någon annan såklart där hon förklarar att det kan dom absolut inte lova och
    kundtjänst får inte bla bla bla. Urdåligt från början till slut. Dom spelar in alla samtal va?
    Ångrar att jag inte spelade in dom allihop, brukade göra det med alla dessa muntliga kontrakt.