[Problem]GPSen tar lång tid?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av diaboli4life, 8 jun 2011.

  1. diaboli4life

    diaboli4life Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är inne på min andra SGSII pga av pixelfel och doa på den första. Har dock haft problem med GPSen på båda två. När jag var ute och sprang i förrgår tog det 15 minuter för den att säkerhetsställa plats i Cardio Trainer. Har kört GPS fix samtidigt utan någon förbättring. Skall ut om 20 min och prova igen. Är detta något som gått mig förbi? Samsungs representant i gbg visste inget om det.
     
  2. Castigation

    Castigation Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min GPS fungerar utmärkt och låser på ett litet kick när jag navigerar i CoPilot. Har du testat GPSen i något annat program?
     
  3. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Första start av GPS, eller efter lång förflyttning med avstängd GPS kan det ta lång tid (beror på GPS-systemet, ej på telefonen). Men du har väl aktiverat att positionering även utnyttjar wireless/3G i inställningarna? Då brukar det gå mkt snabbare.
     
    Last edited: 8 jun 2011
  4. Galaxy S

    Galaxy S Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 026
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Samma problem med två mobiler i rad känns som handhavandefel, ber om ursäkt för att jag slänger mig med såna dryga uttalanden, brukar ogilla sådana själv.. :)
     
  5. diaboli4life

    diaboli4life Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Du får gärna komma med sådana om du anser att de är befogade. Dock tror jag inte så är fallet då den första Galaxy S sålde jag efter 3 veckor och gick tillbaka till min Desire istället. Även min Desire blev knas efter CM 7 och jag har inte börjat mecka med ny kernel eller radio för att fixa det på den då tjejen får ta över den.

    Resultatet efter löpningen blev att det fortfarande är knas. Den kom igång snabbare än innan dock balla den ut totalt på slutet och valde att lägga om sista kanten på en fyrkant så det bildades ett G istället om ni fattar.

    Självklart har jag aktiverat allt under GPS. Hade även igång gmaps och GPS fix utan att det gick "bättre". Hittade denna länken:

    http://www.itjungles.com/android-tips/samsung-galaxy-s-ii-poor-gps-satellites-problem

    Men kommer inte förbi steg 2 då den hoppar ur dailern efter sista tecknet :s
    Kan nog skita i handhavande nu va ;)