Problem: Problem i: Team Asylum CM10 Build 5

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av TheSituation, 21 sept 2012.

  1. TheSituation

    TheSituation Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Igår flashade jag in Team Asylum CM10 Build 5 (om det nu är det korrekta namnet). Jag är otroligt nöjd! Hade tidigare ParanoidAndroid men upplevde att den hade lite för många små buggar, bland annat att ParanoidAndroid-loggan började snurra med jämna mellanrum.

    Team Asylum flyter otroligt fint även om det är för tidigt att säga någonting om den än.

    Den verkar dock vara beskaffad med ett, för mig, tämligen stort problem. Volymen i hörlurar eller högtalare är extremt låg. Även om jag skruvar på max så mäktar den inte ens överrösta tunnelbanan. Jag pluggar ofta in telefonen i högtalare hemma och nu är det endast ett irriterande bakgrundssorl.

    Finns det någon lösning på detta, annat än att flasha in en annan ROM. Jag är ju , som sagt, nöjd i övrigt!
     
  2. Seamless

    Seamless Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Testat att dra hem någon equalizer och mixa runt lite? Jag har samma problem med Asylum 5 fast att det är hög lägsta volym i mina lurar och det fixar equalizern.
     
  3. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Exakt det problemet har jag också. Väldigt irriterande. Har dock löst det på samma sätt som du, men jag undrar vad det beror på.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  4. TheSituation

    TheSituation Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tackar, problemet löst!

    Jag gjorde som du sa, upplever en viss försämring av ljudkvaliteten men det är funkar!

    Jaha, nu vart ju tråden överflödig... Nåja, vad har ni andra för åsikter om ROMen?