[Problem] Kan inte synka winamps spellistor, objekt saknas i listorna på telefonen

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Keen Harry, 20 jun 2011.

1. Keen Harry

Keen Harry Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter som jag hanterar musiken på datorn med Winamp blev jag väldigt glad när jag hittade Winamp för Android och jag installerade det genast på min nya Galaxy S2 och hoppades på att allt skulle fungera bra.

Efter att ha fixat till några några filer som inte var taggade ordentligt så såg allt ut att funka bra. Jag kollade så alla filer hade överförts och fungerade som det skulle och det verka ok.

Men när jag tittade lite närmare på spellistorna i telefonen så upptäckte jag att det saknades massor av låtar i spellistorna. Filerna/låtarna finns på telefonen och de är inga problem att hitta och spela dem men de saknas i spellistorna.

Jag har från datorn (när telefonen är ansluten i usb-läge) kollat om spellistorna har ändrats i samband med överföringen/synkningen med Winamp på datorn, men spellistorna på telefonen ser ok ut både när jag kollar på dem i winamp från datorn och när jag öppnar spellist-filerna från datorn i exempelvis notpad. Från datorn ser spellistorna intakta ut och alla låtar finns med i listorna .

Winamp på telefonen läser uppenbarligen inte det som står i de spellistor som synkats med/överförts från Winamp på datorn.

Finns det någon som vet hur man får synkningen av spellistor att fungera om man vill använda Winamp på telefon och dator?

2. cray

cray Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nu vet jag inte hur fil I/O funkar på android men kan det ha att göra med små / stora bokstäver i filnamnen? Windows är inte case sensitive (iaf inte när jag slutade använda skiten :) ) men det borde android vara eftersom Linux är det.

Keen Harry gillar detta.
  3. Keen Harry

Keen Harry Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Trolig orsak = Filnamn eller taggar innehåller å, ä eller ö.

Jag upptäckte att de objekt som saknades i spellistorna var de som hade ett filnamn eller taggar som innehöll bokstäverna å, ä eller ö. Om jag har dragit rätt slutsats borde det finnas många svennar som har samma problem. Det vore intressant att få veta om alla som har Winamp för Android har samma problem eller om det är något som är specifikt för Galaxy S2.

Hur funkar det på era Android-telefoner har ni samma problem?