Problem löst! (Omöjligt att roota. )

Diskussion i 'Google Nexus' startad av 007Magnus, 31 okt 2012.

  1. 007Magnus

    007Magnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Edit: Nedanstående problem är löst, kanske andra har nytta av att jag låter det stå kvar.
    Efter en massa strul, så gick jag återigen till min laptop, där det inte fungerat tidigare. Tog och installerade en pda-net drivrutin för USB på den.
    Sen körde jag återigen med en Nexus root tool (ver 1.5.4) och det blev återigen några fel, gjorde omstarter och nu fungerade vissa bitar gradvis för varje omstart av någon anledning.
    Det blev fel, men nästa gång jag gjorde om det så tog den sig vidare.

    Efter en typ 4-5 försök med programmet och evinnerliga omstarter så hade jag till slut en rootad platta!
    Snacka om jubel!
    Och fullständigt obegripligt varför det skulle jävlas så.
    Jag gjorde ju identiskt likadant hela tiden, bara det att det ibland låste till sig, för att vid nästa omgång komma några steg till.
    pda-netdrivisen var nog hjälpen här, så att åtminstone den väldigt hackiga rootningen med tusen omstarter till slut lyckades.

    Fast nu bävar jag för nästa uppdatering till 4.2 om typ två veckor där det vl blir dags att roota igen då.
    Känns som att det bara gick av ren slump nu, då det ibland blev stop av oförklarliga anledningar för att sen fungera en bit till osv. Ingen kontroll alls alltså, vilket jag hatar.


    Tidigare inlägget:

     
    Last edited: 31 okt 2012
  2. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Om du har installerat clockworkmod med fastboot flash kommer du inte att få OTA eftersom recovery måste vara original för att OTA ska fungera.

    Minsta möjliga väg för att roota med full kontroll och möjlighet att få OTA har jag skrivit en guide för nu.
     
  3. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Vet inte om det kan vara till hjälp men min root stulade oxå på samma vis. Löste det med att byta till usb 2.0 port istället för usb 3.0.
     
  4. teXmeX

    teXmeX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P
    Platta:
    Nexus 9
    Varför ska man vänta på OTA när man har rootat? Meningen är väl att devsen fixar uppdateringarna till oss med deras moddade ROMS?
     
  5. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Root och custom ROM är två helt skilda saker.

    root innebär bara att binären su installeras under /system/bin. Custom ROM byter du ju ut hela operativet.

    Det är väl en smaksak om man vill köra Stock + Root eller Custom ROM (som oftast är rootade från början)