Problem med 32 gb kingston micro SD

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av trass, 26 maj 2011.

  1. trass

    trass Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, nu har jag skaffat mig ett Kingston 32 gb. Tyvärr verkar det inte fungera. I detta nu använder jag H2testw för att varifera att det verkligen är ett 32 gb kort och att jag inte blivit scammad på ebay.

    Det verkar vara ett riktigt, den håller 5 mb / sec än så länge och då är vi 25 minuter in på testet (1 timme kvar) så jag är övertygad att det är ett äkta.

    Så vad är då problemet? Nexus one ska supporta 32 gb, min Nexus är uppdaterad och ej rootad.

    Min telefon kunde inte formatera kortet så jag fick göra det i datorn. Efter hittar mobilen SD kortet och står att det är 29 gb fritt. När jag kopplar in telefonen med USB till datorn och aktiverar USB debugging så hittar inte min dator kortet. När jag stänger av USB debugging skriker nexuses att jag måste formatera kortet och så får jag börja om från början -.- Surt.

    Jag har inte en aning om vad jag ska göra. Är det någon här som faktiskt använder ett 32 gb kort till nexuses som faktiskt vet att det fungerar?

    Google själva säger att Nexuses supportar 32 gb men jag hittar inte någon som HAR ett kort och SÄGER att det fungerar. -.-

    Any ideas boys?
     
  2. HimpoN

    HimpoN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Sony Xperia Z2 compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2 compact
    Telefon 2:
    Nexus 4
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Filsystem?
    Du har väl inte försökt dig på att formatera kortet till NTFS hoppas jag!?
     
  3. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Verkar inte bättre.
     
  4. Talisman

    Talisman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har du köpt ett misstänkt på ebay så är nog tyvärr risken stor att det är fake. Har själv råkat ut för det.. tänkte att man kanske hade tur och det skulle fungera även om det var fake. Slutade med att jag fick tillbaka pengarna och köpte ett riktigt.

    Brukar vara rätt lätt att se om du googlar en bild på hur det ska se ut.. dålig kvalité på tryck och plast.
     
  5. trass

    trass Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    #4 Yes. Kortet var 90 mb stort. Jippi-kai-yay :) men men, man har väll lärt sig något iallafall. Det betalades över Paypal så man kanske kan få pengarna tillbaka. Den som lever få se!
     
  6. Talisman

    Talisman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hota med en dispyt och dåligt omdöme med motiveringen att produkten inte stämde med beskrivningen. Troligen erbjuder säljaren en refound utan retur om du låter bli att paja hans omdöme. Bäst är väl att köra en dispyt så någon bråkdels promille mindre människor behöver bli lurade..
     
  7. Unlogic

    Unlogic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kolla på mina inlägg i den här tråden:

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=7171&page=2#26

    Jag råkade ut för samma sak som dig, köpte en gör billigt fulkort på e-bay som inte funkade som det skulle. Fick dock pengarna tillbaks via PayPal.

    Har nu köpt ett riktigt Kingston kort via en Svensk webbutik istället och det funkar helt perfekt i min Nexus One.

    /Robban
     
  8. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Sluta köp sdkort på ebay. Chansen att bli lurad är extremt hög, speciellt för Kingston då de köper in komponenter från andra tillverkare som de sätter ihop och sedan brandar så det är svårare att verifiera att det är riktigt. Sedan kan man ju diskutera om detta faktum leder till att de eventuellt får lite sämre komponenter i och med att Sandisk, Samsung etc. som har egentillverkning troligen lär behålla de bästa kretsarna själva.

    Ett tips kan vara att kolla europeiska butiker (exempelvis från Tyskland) eller sådana som wesellcd.com som köper in från bl.a. Tyskland. Sparade väl ca 200 kr eller så på att köpa mitt Sandisk 32GB-kort där och då är man i princip garanterad att få ett riktigt kort.