Problem med 3g signal samt appar.

Diskussion i 'Xperia Play' startad av Xplay, 13 sept 2011.

  1. Xplay

    Xplay Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Har problem med att 3gn inte laddar/låser sig. Täckningen försvinner helt ibland för att sedan gå upp till fullt. Detta händer oavsett om jag har bra eller dålig täckning. Irriterande när man surfar, laddar hem spel eller ibland mitt i ett samtal.
    Den verkar också tappa kontakten operatören (halebop) så man måste gå in och välja igen.

    En annan sak som stör är att när man har ordnat apparna (egen ordning) så flyttar de om sig efter ett tag (efter omstart?) och lägger sig med ibland en eller två på egna sidor osv.

    Är inte så lite noob när det kommer till det tekniska så...

    Finns det någon som vet vad det är och hur man kan fixa det?:-*
     
  2. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Det första problemet du beskriver hade jag i början också men det har blivit bättre nu. Varför vet jag inte men det kan ha och göra med den senaste uppdatering att göra...

    ... som också löser ditt andra problem. Uppdaterar du till senaste uppdatering som finns så kan du ha Egen ordning på apparna utan att det byter plats efter omstart(något som nu också går mycket snabbare).

    Överlag upplever jag telefonen som betydligt stabilare nu än före uppdateringen. Det kan dock gå lite mer batteri nu än innan men det är det värt för mig!
     
  3. Xplay

    Xplay Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Åhå. Ok, har inte instalerat en senaste än. Kommer att göra det i kväll så får jag se om det blir bättre. Tackar för svaret.