Problem med Adfree

Discussion in 'Applikationer' started by jebediah, May 2, 2011.

1. jebediah

jebediah Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej hej hallå igen.
    Efter att jag rootat om telefonen och kört in CM7 ist så kunde jag äntligen installera Adfree och köra igång det utan problem. "Check server for updates daily" är ibockat.

När jag sedan väljer "Download and install hosts" så tuggar appen på ett tag, varpå ett meddelande kommer fram där det står något om att den nyaste hosts lyckades installeras utan problem och att jag ska starta om telefonen. Saken är den att absolut ingen reklam blir blockad. Mkt möjligt att en del reklam inte finns med i listan än, men jag har testat många gratisapps med reklam.

Öppnar jag hosts filen med notepad så är det fortfarande bara 127.0.0.1 localhost som står med, inget annat. Försöker jag lägga in alla text manuellt så suddas det ut direkt efter att jag sparat och klistrat in filen.

Någon som stött på samma problem och hittat en lösning?

2. jed_the_humanoid

jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Bumpar denna..
    Hade Leedroid tidigare till vilken Adfree fungerade utmärkt men sedan jag bytt till Elelinux CM7 kan jag inte få bort reklamen. Alla steg i installationen fungerar men inget händer. Har googlat runt men inte hittat någon fungerande lösning. Ingen som har liknande problem?

3. pete

pete Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Dum fråga säkert, men kollat säkert så att appen får root-åtkomst ordentligt?

4. jed_the_humanoid

MINA ENHETER

Ja, allt funkar så sett och jag får meddelandet 'granted superuser' och 'good to go'.

5. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Säkert nåt med just CM7. Jag har samma problem med MIUI, vilket ju bygger på CM7.

6. pete

pete Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Även jag kör cm7 och tror ad free gör sitt jobb här, min hosts file har massa urler i sig och ser sällan reklam, kanske fungerar olika bra med cm7 beroende på telefonmodell, vad vet jag.

7. blitz

blitz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ladda hem hostfilen från AddBlock Android (HOSTS) « dnlgee.me.uk och installera den via recovery som du gör med en rom. Det funkar riktigt bra för mig, samt att man slipper att ha en app installerad

8. jed_the_humanoid

MINA ENHETER

Tack för tipset. Biter dock inte så bra på min mobil..

EDIT: Nu funkar det plötsligt lite halvdant, men bättre än inget. :)

Last edited: Jul 29, 2011
  9. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Ett tips är annars att låta reklamen vara kvar, annars så får utvecklaren inga pengar. Ingen större skillnad mot piratkopiering av betalappar..

Alla vill ha allt men ingen vill betala för nånting..

10. jed_the_humanoid

MINA ENHETER

Tack för tipset. Alltid fint med en liten kaka till kvällskaffet :)
    Men 1, jag köper mina appar, (och gratisappar brukar oftast bara ha ads i settings osv, något jag inte har problem med).
    2, det är faktiskt endast tunga websidor jag vill åt. Och där tycker jag inte så synd om nyhetssajterna, som ju inte sällan har löjligt stora ads i mobilformatet..

Edit: är det verkligen så att utvecklarna inte får pengar om jag har adfree? Hur fungerar det i så fall?
    /Skickat från ett köpt tapatalk.

Last edited: Aug 2, 2011
  11. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    De får pengar för antal visade/klickade annonser.

Jag körde med adblock i browsern på datorn förut men har slutat med det också sen någon uppmärksammade mig på att tidningarnas lönsamhet är i princip lika med noll och att kvaliten sjunker ständigt. Finns det något på sidan jag vill läsa så hoppas jag på att killen som skrev det får en lön och kan skriva något nytt..

12. jed_the_humanoid

MINA ENHETER

Oj, det där vill jag höra mer om. o_O Eller, vi följer inte nog samma nyhetssidor...

Jag säger inte att de inte behöver reklamintäkter. Men de maximerar ju dem. Sedan tror jag inte att ett litet gäng rootade androider kan sänka jättarna bakom de stora morgontidningarna, vilka jag främst väljer att hämta mina nyheter i mobilen från. Även om tanken är tilltalande.. Men nej, där biter inga snyfthistorier om fattiga journalister. Inte vad gäller kvällstidningarna heller, även om vi nog där är överrens om varierande kvalité..

Nåväl, ska väl inte dra ut på detta i all evighet. Jag förstår vad du vill säga. Och jag stödjer som sagt gärna utvecklarna genom att köpa deras appar. Det säger sig väl självt genom att vara aktiv på Swedroid (ja, de har smart och användarvänlig reklam på sin sida).

13. Drappe

Drappe Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ska man ha alla 4 alternativ i appen för bockade?

Check server for updates daily?
    Use /data/data/hosts symlink?
    Create symlink if needed?

Use 127.0.0.1 ?

:)

14. jed_the_humanoid

MINA ENHETER

Då adfree fungerade för mig behövde jag inte ändra några inställningar efter installation för att det skulle fungera.