Problem med Allente "Se från början"

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av FRS05, 25 jul 2022.

  1. FRS05

    FRS05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    364
    Mottagna gillanden:
    296

    MINA ENHETER

    Hej

    Har en Prime/Samsung UHD 680 fiberbox till mitt Allente abonnemang. Problemet jag har är med funktionen "Se från början" som jag använder ibland då jag kommer in för sent till en sändning. Ofta fungerar det bra en stund men sen, mestadels, i slutet av programmet så börjar boxen låsa sig/programmet hacka. Någon mer som har/haft liknande problem och har någon lösning till det?

    Där sitter någon liten USB-sticka till hårddisk som följde med boxen från Viasat och där är alltid utrymme på den. Min första tanke är att det är den lilla hårddisken som är med boxen som är problemet. Men jag är inte sugen på att lägga ut pengar och så visar sig det att fallet inte är så.

    Allt annat fungerar bra med boxen och allt är ansluten med kabel så ingen WiFi eller liknande.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 744
    Mottagna gillanden:
    44 742
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Knepigt, det skulle ju potentiellt kunna bero på att USB-stickan är långsam, men kan ju också bara vara något mjukvarurelaterat.

    Hört med Allente-supporten?
     
    FRS05 och Kristy gillar detta.
  3. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 910
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Vore det inte så många problem med allente tror jag de hade avslutat viasat/viaplay vid det här laget men med alla barnsjukdomar de har kan de inte det. Ett varningens finger. Om du funderar på att lösa problemet genom att uppgradera box till Allente 1 genom abonnemangsförlängning eller vad de kan tänkas erbjuda dig för hjälp så skriver de själva på hemsidan om just den:

    "Allente 1-boxen saknar just nu stöd för följande funktioner och tjänster
    • Funktionerna pausa, spola och spela in kommer att lanseras innan slutet av 2022 och kommer då att kräva minneskort eller hårddisk för att det ska fungera.
    • Möjlighet att använda boxen endast via parabol. Just nu krävs det att boxen ansluts till internet för att den ska kunna användas.  
    • Funktionen röstsök med hjälp av Google-assistenten är under utveckling. Antalet kommandon som fungerar för att styra Google-assistenten är under uppbyggnad.   
    • Allente 1-boxen saknar stöd för text-tv
    • Netflix-appen är inte tillgänglig via boxen. Netflix går heller inte att Chromecasta via din mobil/surfplatta till Allente 1. 
    Utöver detta pågår ett löpande arbete med att identifierade och rätt upp buggar, samt att fortsätta utvecklingen av boxen generellt."

    Enda tipset jag har är att köpa en google tv chromecast och köra viaplay, eller möjligen om du kan kräva en Apple TV vilket en uppsökande Allente-personal sa att man kunde få (gratis) via deras kundtjänst. Om den funkar vet jag inte men det finns i alla fall en app för allente där. Dessvärre verkar deras personal så otroligt dåligt insatta att jag undrar om han visste vad han talade om. Han sa att jag kunde få en (men kanske inte en till min tv 2)

    Finns en hel del annan kritik men det hjälper inte dig så jag stannar där
     
    Kristy gillar detta.
  4. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 286
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Canal Digital senare Allente har en lång historia av dåligt fungerande mjukvara i sina boxar. Jag tror att varje generation boxar från dem har haft mycket klagomål på buggar och saknade funktioner. Det verkar aldrig bli någon bättring på den saken.
     
    Kristy gillar detta.