Problem med åtkomstpunktnamn för tele2

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Tears, 12 sept 2010.

1. Tears

Tears Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har letat runt några timmar men inte hittat någon med mitt specifika problem.

Jag har hållit på nu och försökt fixa mitt mobila nätverk med tele2. Efter att ha läst en massa här har jag lyckats få igång det (var tydligen tvungen att aktivera roaming pga. nån bugg hos tele2).. Dock så har jag fått ett annat problem.

Efter att jag varit inne på tele2s hemsida och skrivit in de uppgifter som finns där i menu>inställningar>trådlöst och nätverk>mobila nätverk>åtkomstpunktnamn så får jag nu detta felmeddelande när jag försöker gå in där igen
    "Processen com.android.settings för programmet inställningar stoppades oväntat. försök igen" med ett val att "tvinga fram en avstängning". Jag har inte locale installerat och problemet kom efter att jag gjort ändringen så de är inte någon app som gör det.

Jag har en HTC Desire.

2. dablidob

dablidob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan det vara så att du har ett annat program som hanterar WiFi eller Mobila nätverk!?!?!?
    För att i så fall kan det vara så att programmen krockar med varandra...

I ett annat forum så hittade jag den här lösningen:

Länk: http://www.google.com/support/forum/p/Google+Mobile/thread?tid=53d875e70942e732&hl=en

3. Tears

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej de enda jag använder är 3g watchdog för att ha koll på trafiken men jag har även prövat att stänga av det och problemet uppstod i samband med att jag ändrade inställningarna där inne..

Har prövat svaret du citera men det löser ingenting tyvärr.

edit: ska pröva att ändra med mitt gamla simkort i..
    Resultat: Att sätta i gamla sim-kortet gjorde inte mycket då det verkar som att dessa inställningar sparas på det individuella sim:et. däremot testade jag att starta upp mitt tele2 sim med min gamla telefon, en sony ericsson som ville hämta inställningarna automatiskt vid uppstart men misslyckades och när jag sedan satte i tele2 sim:et i min desire igen var error-meddelandet borta tillsammans med den inställning jag hade gjort som skapade det.

Nu ska jag bara se om jag kan få mms att funka..

Last edited: 12 sept 2010
  4. dablidob

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad bra att problemet löst sig med det var ju en väldigt konstig väg att behöva fixa problemet... Jag tror att du fixar MMS manuellt igenom att göra så här:

Tryck Meny
    Välj Inställningar
    Välj Trådlöst och nätverk
    Välj Mobila Nätverk
    Välj Åtkomstpunktsnamn
    Tryck meny Meny
    Välj Nytt APN

Amge följande
    Name Tele2 MMS
    Åtkomst punkt internet.tele2.se
    Proxy Har inte Angetts
    Port Har inte Angetts
    Användarnamn Har inte Angetts
    Lösenord Har inte Angetts
    Server Har inte Angetts
    MMSC http://mmsc.tele2.se
    MMS proxy 130.244.202.30
    MMS port 8080
    MMS protocol Wap 2.0
    MCC 240
    MNC 07
    APN type mms

Last edited: 12 sept 2010
  5. Tears

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo Jag var påväg att göra så som du skrivit (enligt tele2 hemsidan) men tänkte att vafan, kanske funkar ändå.. så lät en kompis skicka ett mms vilket fungerade utmärkt att ta emot även med handcent sms så jag låter det vara för tillfället :)
    Tack för hjälpen.

6. dablidob

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inga problem. Men va bra att allt fungerar nu..