Problem med att ansluta telefonen till datorn via USB

Diskussion i 'Tattoo' startad av Viktoriouz, 22 dec 2009.

  1. Viktoriouz

    Viktoriouz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan!
    Tekniska saker brukar jag inte ha något problem med, men jag har inte blivit riktigt kompis med min Tattoo..

    Den stora anledningen är nu att jag inte kan ansluta den till datorn via USB.
    Jag kopplar in sladdeni datorn och i telefonen med telefonen börjar bara laddas. Ingen notefikation lr alternativ att välja "data överföring" kommer upp (om det nu ens ska det)

    Så jag undrar vad jag gör för fel? Någon som vet??
    Går jag in på Inställningar - Anslut till PC Så är Fråga mig ikryssad.
    Vad mer kan man göra?
    Ingenting kommer hellre upp på datorn.

    Tack på förhand!
    //V

    Edit: Lyckades.... Men måste ju säga att det verkar lite buggit. Jag gjorde egentligen ingenting, utan stängde av, satte på, stängde av och satte på "Anslut till PC", sen helt plötsligt fungerade det.
     
    Last edited: 22 dec 2009
  2. Helena S

    Helena S Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2009
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem av och till. Jag har startat om såväl telefon som dator utan att hitta nån lösning.

    Men så råkade jag av en slump upptäcka en lösning som jag använder nu.

    Jag har applikationen Mini Info i Tattoon. Den är en app som visar status på batteri, internminne och SD-kort.

    Jag ansluter mobilen till datorn, öppnar appen, går ett "långt tryck" på SD-kortsstatusen och får då upp en ruta där jag kan kryssa för valet "Aktivera USB-masslagring". Då ansluter den!
     
  3. tobbeviking

    tobbeviking Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har försökt få min tattoo att finna datorn eller tvärtom på alla dom tänkbara vis.... Men utan att lyckas. Det går fint att koppla in den som "minne" men synka är jag inte ens ljusår i närheten av att fixa. Mekat med drivrutiner, installerat om på alla tänkbara ( jag kan komma på ) sätt. Följt tips på forum både här och engelskspråkiga forum. Men nä... det här gick jag bet på :(
    Synd... Finns det verkligen inget annat program än HTC:s eget som fixar att synka tattoon mot datorn?
    Win7 kör jag för övrigt....
    //Tobbe
     
  4. tobbeviking

    tobbeviking Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ÄNTLIGEN!

    Så då har jag äntligen löst syncanslutningen.. hoppas jag.
    Jag följde denna guiden IGEN och uppenbarligen hade jag missförstått ngt första gången. Eller så är det som alltid i datorernas magiska värld att det helt enklelt inte funkade dom två första gångerna.
    Jag laddade helt enkelt hem zipfilen med driv till "Hero" som finns i guiden.
    //Tobbe
     
  5. Droid_276

    Droid_276 Guest

    ojj så jäkla underbart! tack tobbe
     
  6. Primera

    Primera Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack Helena S

    Jag kör Windows 7 och det är helt omöjligt att ansluta telefonen på annat sätt
     
  7. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Upplevde en del problem jag också men efter att ha gått igenom inställningarna och ställt in "USB-enhet" som "default" löste det sig.
     
  8. Primera

    Primera Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag avinstallerade HTC Sync jag hade och installerade den version som ligger i telefonen. När jag sen öppnade USB till dator, markerade HTC Sync och avmarkerade Fråga mig, då fungerade det :-)

    Var ställer du in USB-enhet som default?
     
  9. mickewall

    mickewall Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mitt problem med usb-kontakten försvann när jag avinstallerade nåt sånt där task-killer program jag hade installerat!