Problem med att föra över data från kalender i S6 till S9+

Diskussion i 'Galaxy S9+' startad av Radiogogo, 12 apr 2018.

  1. Radiogogo

    Radiogogo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Övrigt:
    Samsung Galaxy S2 & S4 & S6
    Samsung Tab 2 7.0
    Har använt mig utav Smart Switch för att föra över allt men, (med få undantag), så för den inte över det jag hade skrivit in. Detta gäller såväl passerade datum som kommande.

    De som finns är de som skulle ha upprepats för varje år, födelsedagar et.c.

    Finns det något annat program som klarar av att föra över allt som har missats, blir lite surt att skriva in allt igen i S9:an
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Kanske går att synka över från den gamla till Google Kalender och sedan från den till den nya?
    Eller rentav Samsung-kontot? Finns där ingen möjlighet att klicka i att kalender ska synkas? (Har inte haft Samsung på ett tag)
     
    Radiogogo gillar detta.
  3. Radiogogo

    Radiogogo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Övrigt:
    Samsung Galaxy S2 & S4 & S6
    Samsung Tab 2 7.0
    Tack för svaret.

    Jag synkade med Smart Switch, (Samsungs egen - se bifogad bild), som för över allt från 6:an till 9:an, (gjorde likadant från 4:an till 6:an för några år sedan), men den för inte över allt jag har lagt in.

    När jag skulle föra över så stod det att det fanns 188 "objekt", (men jag är osäker på om den endast tar in de som skall återkomma årligen då det inte går att se exakt vad den anser vara ett "objekt").
     

    Bifogade filer:

  4. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Kör du google kalendern eller samsung egna? Om sistnämnda kanske läge att använda google kalendern istället? :)
     
    Radiogogo gillar detta.
  5. Radiogogo

    Radiogogo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Övrigt:
    Samsung Galaxy S2 & S4 & S6
    Samsung Tab 2 7.0
    Tack för att du tog dig tid att svara och för tipset :)

    Kör med Samsungs egen, (likadant med S6 & S4), och det har alltid fungerat.

    Har redan tittat på det som finns och fann några "svenska" kalendrar. Den som jag fastnade lite för var denna https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appsoftia.monthcalendar

    Även om formatet inte var 100% så uppskattade jag att de svarade på vad folk tyckte om appen, (både det bra & det dåliga), det är alltid ett plus!

    Googles kändes bökig då de slängde in kartor och gud vet vad. Lite som för att visa hur duktiga de är på allt och nu skall nui få se det ;) Men den är säkerligen bra, men det kanske ändå blir den svenska.

    Dock kvarstår ändå frågan om hur bra den är på att föra över det som finns inlagt nästa gång man inskaffar en ny mobil.
     
  6. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Det är det som är fördelen med googles kalender tycker jag då man alltid har den oavsett telefon(sålänge man är inloggad på samma konto förstås)
    Det med kartor och bökig känner jag dock inte igen. Vill minnas att jag testade samsungs kalender på den tiden Galaxy S2 var som hetast och då så de snarlika ut, kanske inte är så idag?

    Den där svenska kalendern såg lite väl plottrig ut tycker jag. Tycker widgeten till googles kalender är simpel och lättläst. (Tidsplan inte Månad)
    Default kanske det ser annorlunda ut än vad jag är van då jag ändrat färger för händelser, födelsedagar och allt sådant.
     
    Radiogogo gillar detta.