Problem med att köra in CM7

Diskussion i 'Legend' startad av jebediah, 28 apr 2011.

  1. jebediah

    jebediah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Som jag nämnde tidigare så tror jag att Androidvärlden är emot mig o_O
    Ikväll gjorde jag en ny rootning på telefonen som gick 10ggr snabbare tack vare alla underbara människor här på Swedroid. Sedan letade jag fram denna guide för att installera CM7.

    Jag stötte redan på ett problem vid punkt 4. Open ROM Manager app and boot into ClockworkMod Recovery. När jag väljer det så kommer jag bara till en svart ruta där det står SU Request. Väntar jag i några minuter så kommer det fram ett felmeddelande "Tyvärr: Aktiviteten ROM Mangaer (i programmet ROM Manager) svarar inte. Tvinga fram en stängning eller vänta. Måste jag dra en karatespark på min Legend eller finns det någon annan lösning?

    Ursäkta alla nya trådar men all info jag försöka läsa mig till så snubblar jag alltid över nya termer som jag inte förstår mig på.
     
    Last edited: 28 apr 2011
  2. wigital

    wigital Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    när rutan kommer upp med SU Request bör det vara två knappar där, "allow" och "deny"

    jag antar att det ser ut ungefär såhär.
    [​IMG]

    om du trycker på allow så ska du se att det går bättre.
    har du inga knappar där så vet jag inte varför.
     
  3. jebediah

    jebediah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Hmm något ang. Superuser står inte med i guiden så det kanske är därför. Men sist jag testade med appen Superuser så gjorde det ingen skillnad. Det kan läsas här.

    Får testa en gång till och hoppas på det bästa :P

    EDIT: Samma sak händer när jag försöker köra igång Superuser. Kommer bara till SU Request och där tar det stopp.

    EDIT 2: Testa roota om telefonen återigen och valde CM7 ist för rootedupdate.zip och det funkade bara bra. Så nu kör man med CM7 :D Kvar att göra är att kolla inställningar och vad som skilljer sig åt.

    EDIT 3: Damn... ni skojar med mig eller? Sat** vilka inställningar man har. Hälften förstår man inte ens :P Någon som rekommendera inställningar man absolut inte ska använda?
     
    Last edited: 29 apr 2011