Problem med att ladda telefonen...

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av V1P3R, 10 maj 2011.

  1. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har fått något underligt problem med min Acer Liquid. :(
    Den vägrar att ladda om telefonen är på. Batterimätaren visar en röd varningssymbol och om man går in under telefon status i inställningar så står det att telefonen inte laddas. Förutom detta blir den även väldigt varm.


    Jag har haft telefonen sedan i slutet av december 2009. Har aldrig varit med om något liknande innan och undrar om ni har någon idé om vad som kan vara fel och om det är någonting man kan fixa.
     
  2. Tisu

    Tisu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    830
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Fick detta fel förut, alltså inte samma fel men med varningssymbolen. Det var för att laddningskretsen slog från pga att telefonen blev för varm. Men får du varningen direkt du pluggar in den?
     
  3. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Japp, jag fick det så fort jag pluggade in den.
    Stängde sedan av den ett tag och när den svalnat så fungerade det igen så det är nog som du säger.
    Telefonen var verkligen varm, inte bara på baksidan utan hela nedre tredjedelen av telefonen inklusive skärmen.

    Förhoppningsvis händer det inte igen.
     
  4. Tisu

    Tisu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    830
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Nedre tredjedelen är ju där CPU:n är. Har du klockat den? Kan vara något konstigt program som låst sig i bakgrunden och vill ha 100% CPU...
     
  5. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nej, den är inte överklockad eller något liknande. Det är möjligt att det var något 3d spel på i bakgrunden då jag hade spelat lite på den.
     
  6. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Detta har hänt för mig med, men endast om jag har wifi/gps/bluetooth och använder den flitigt under en längre tid.