Problem: Problem med att roota Galaxy Note II

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av nafmo, 31 jan 2013.

  1. nafmo

    nafmo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag försöker roota min nya Note2, men har stött på ett problem. Jag har följt den här guiden och har kommit så långt att jag fått in CWM och lyckas starta det (tror jag, den säger "Android system recovery <2e>"; är det kanske Samsungs eget system och inte CWM?). Men när jag försöker flasha in CWM-SuperSU-v0.96.zip så får jag upp

    Kod:
    Verifying update package...
    E:failed to verify whole-file signature
    E:signature verification failed
    Så då testade jag att leta på en nyare version, och hittade UPDATE-SuperSU-v1.02.zip, men jag får samma felmeddelande när jag försöker installera den.

    Jag kan inte se någon skada på själva ZIP-filerna.
     
  2. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Följ denna guide så ska det nog fungera

    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=31801060&postcount=2
     
    nafmo gillar detta.
  3. nafmo

    nafmo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fortfarande utan CWM

    Tack, jag använde mig av exploit-appen för att roota, så nu har jag fått installerat det program jag ville åt. Jag har fortfarande ingen CWM på telefonen, men det får vänta till en annan gång :-)

    Tack för hjälpen!
     
  4. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 539
    Mottagna gillanden:
    2 806

    MINA ENHETER

    bara att flasha via rommanager appen om den är rootad? lättast enligt mig för att roota/unlocka är ju helt klart (modellnamn) toolkit. går inte faila med det programmet;)
     
  5. Aiklund

    Aiklund Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag återupplivar den här tråden för vi har stött på ett liknande problem. Vi använder också samma guide som OP, vi använder alltså Ubuntu och Heimdall för att roota mobilen.

    Fram tills att man ska hålla inne volym upp, hemknappen och powerknappen så går allt som det ska, men när vi försöker göra det så dyker först loggan upp och sen flimrar skärmen som en galning för att sen bli helt svart igen. Inget händer, och inget verkar hjälpa... I guidens kommentarsfält har vissa med liknande problem löst det genom att ta ut batteriet och dra ut usb-kabeln direkt när Heimdall nått 100%, så att mobilen stängs av direkt, men det verkar inte hjälpa oss.

    Är det någon som vet vad problemet är och vad man kan göra åt det?

    Här kommer lite bilder på skrämspektaklet också.
    http://postimg.org/image/7nes4i7o1/
    http://postimg.org/image/xmo79l6j5/
     
  6. alexan

    alexan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tjena, jag fick samma problem igår, (första gången jag root efter att ha anv. stock i över 6 mån) och jag blev fett nojjig när jag såg det du fick upp på min telefon, trodde att jag hade brickat den, men visade sig bara vara recovery mode som hade blivit något knas med, slutade iaf med att jag flashade in philz touch recovery och efter det fick jag inte upp något flimmer + att jag kom in i den nya recovery som jag la till.
    länk
    leta efter Procedure to get CWM klicka på show detail sen är de bara följa steps OBS detta är för GT-7100!
     
  7. Perpotator

    Perpotator Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2013
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Cf autoroot av Chainfire genom Odin är nog det enklaste sättet att Roota på tycker jag ialf.
    Ska ni ha en custom recovery så är Philz recovery väldigt smidig och funkar riktigt bra :)

    Skickat från min GT-N7100 now Free