Problem med att synca kontakter och kalendrar

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av lassekongo, 21 aug 2011.

  1. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Hej!

    Jag har lite problem med att synca. Mina kontakter dyker inte upp på google när jag syncar telefonens kontakter. Samma problem har jag med mina kalendrar, trots att de är markerade under inställningar i kalenderappen.
    Jag skulle också vilja ha kalendern med tider för solens upp- och nedgång och därför prenumererar jag på den. Dock dyker den inte upp på telefonen och jag kan inte ens markera den under inställningar i appen.

    Jag provade att göra en ny kalender via datorn på google, och den syncas med telefonen, men alltså inte de andra.

    Hur fixar jag så att det funkar som det ska?

    Det ska tilläggas att jag kan synca mailen utan problem.

    Jag hoppas att ni förstår vad jag menar :)
     
    Last edited: 21 aug 2011
  2. ulwur

    ulwur Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem en gång tidigare, provade allt för att få det att fungera igen, men icke.

    Löste det genom att göra factory-reset på telefonen, efter den initiala setuppen funkade allt som det skulle, och har gjort sedan dess.
     
  3. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Ok. Factory reset är dock helst något jag undviker. Känns jobbigt att börja om från början :)
     
  4. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Nu syncar kalendern. Problemet var att jag inte valde min gmail-kalender när jag gjorde en händelse i telefonen. Dock får jag fortfarande inte kalendern med tiderna för solens upp-och nedgång. Denna kalender är ingen kalender jag har gjort själv. Den finns att välja på Google.

    Kontakterna syncar inte heller.

    Edit: Jag valde Clear Data i kalenderappen och nu när jag ska lägga till en ny händelse i kalendern står det "Local calendar does not sync with Google Calendar. if you want to sync with Google. please add Google account." och så kan jag välja Go to account and sync eller Never show again. Detta trots att auto sync nu är påslaget och kalendern är markerad för sync. Kan mina problem ha något med det att göra kanske?

    Edit 2: Lade till några andra kalendrar och det funkade. Då tog jag bort soltiderna och lade till dem igen. Nu funkar även de :) nu är det bara kontakterna som inte funkar....

    Edit 3: Nu har jag löst alla problem! Jag exporterade alla kontakter på telefonen till en fil på minneskortet som jag sen laddade upp på Google. Sen kopplade telefonen ihop kontakterna på google med dem i telefonen och nu funkar allt
     
    Last edited: 22 aug 2011
  5. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 575
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Själv är bäste dräng kan man säga:-)
    Fint att det löste sig.

    Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
     
  6. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Dock har jag ett nytt litet problem nu. Nu visas två händelser i telefonens lokala kalender när någon fyller år. Det står alltså "Person A. Birthday" två gånger efter varann. Inget viktigt egentligen men det borde ju också gå att fixa. Jag misstänker att det här problemet beror på att Google-kontakterna och telefonens kontakter är sammankopplade